ATPL jakožto takové je pouze teorie a to teorie nejvyšší. Nejnižší stupeň papírů je PPL - sportovní pilot - teorie plus odlétat 45 hodin. Poté je CPL - obchodní pilot: teorie plus odlétat cca 175 hodin. Potom je ATPL. Jde to i zkratkou: uděláš si PPL a máš nálet 45 hodin. Můžeš jít na teorii ATPL a mezi tím létat hodiny. Po odlétání tuším 80 hodin sólo je třeba si udělat MEP - multiengine, zhruba 7 hodin na dvoumotoráku a lety v noci - 5 hodin. (mezitím stále studuješ teorii ATPL - 650 hodin.) Po odlétání MEP a dosažení nějakého celkového náletu který z hlavy nevím jdeš odlétat IFR - 45 hodin, z čehož nějaké procento můžeš odlétat na certifikovaném IFR trenažeru. Mezitím dokončíš teorii ATPL a jdeš na zkoušky. Pokud uděláš zkoušky a máš odlétánu noc, IFR, MEP a cca 220 hodin, jsi ATPL frozen a máš nejvyšší letecké papíry, které tě opravňují k řízení i velkého letadla z pravého sedadla druhého pilota (ale musíš si na to éro udělat typovku). V tomto případě ti odpadávají teoretické zkoušky na CPL, protože jsi je nahradil vyšším stupněm - teorií ATPL. Pokud závěrečné zkoušky ATPL děláš v angličtině, nemusíš dělat zvlášť zkoušky z angliny.
Pilot na obrázku tedy "nelétá ATPL", ale dělá si asi typovku, jak psal Tragéd.
Ve zkratce a principu asi tak, pokud se tu objeví Míra Dušínůj, nepřesnosti opraví.  |
|