FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 21. 2. 2025, svátek má Lenka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru   9. 9. 2007 / 22:14
dandee
Ak mozem,vysvetlim funkciu uhol vrtule na Z-142 i ked to nie je turbovrt.
Su tam dve paky na ovladanie motoru. Je to paka plniaceho tlaku alebo plynova paka a paka uhlu nabehu vrtule.Pri vzlete a pristatii sa v dolezitych ukonoch pise - Vrtula na min.uhol nabehu. To znamena, ze listy vrtule maju najmensi odpor proti otacaniu a teda motor sa moze roztocit na max.povolene otacky a moze sa dosiahnut maximalny vykon motoru.Pri cestovnom rezime letu sa nastavuje plniaci tlak/plynova paka/ na 0,84 a otacky vrtule na 2400.

K osviezeniu predkladam zakladne rezimy nastavenia motoru Z-142 pre urcite letove fazy:


otáčky mot. plniaci tlak
VZLET 2750 1,2
STÚPANIE 2600 1
CESTOVNÝ 2400 0,84
MAX.CESTOVNÝ 2400 0,92
OSTRÁ ZÁTAČKA 2600 1
NORM.ZÁTAČKA 2400 0,82

Ovsem pri nizkom lietani alebo akrobacii sa dava vzdy uhol vrtule dopredu na min uhol a pilot sa hra iba s plynovou pakou/paka plniaceho tlaku/.

Je tam ovsem este jedna paka a je to paka bohatosti zmesi,ktora sa pouziva iba pri letoch na vacsich vyskach,kde dochadza k znizeniu dodavky kysliku do motoru a tym padom sa znizuje vykon motoru , a preto je potrebne znizovat bohatost zmesi priamo umerne k znizovaniu ubytku kysliku.
Je to zrejme ta tretia paka na L-200 a je to v podstate na kazdej masine s piestovym motorom.
Myslim,ze v skratke sa mi podarilo objasnit funkciu nastavovania uhlu nabehu na vrtule.
 
Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru - leonell Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 08:29
Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru - Pips Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 09:25
Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru - leonell Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 10:11
Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru - Lowmick Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 10:13
Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru - FSPilot Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 11:00
Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru - Lowmick Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 11:15
Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru - FSPilot Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 12:26
Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru - Lowmick Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 13:36
Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru - leonell Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 11:42
Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru - Fabo™ Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 11:45
Ovládání turbovrtulového motoru (jak to tedy je) - Kachna Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 12:40
Ovládání turbovrtulového motoru (jak to tedy je) - EASY305 Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 13:57
Ovládání turbovrtulového motoru (jak to tedy je) - leonell Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 15:19
Ovládání turbovrtulového motoru (jak to tedy je) - Kachna Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 16:20
Ovládání turbovrtulového motoru (jak to tedy je) - Fabo™ Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 16:31
Ovládání turbovrtulového motoru (jak to tedy je) - Kachna Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 16:42
Ovládání turbovrtulového motoru (jak to tedy je) - Fabo™ Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 17:03
Ovládání turbovrtulového motoru (jak to tedy je) - Lowmick Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 16:34
Ovládání turbovrtulového motoru (jak to tedy je) - leonell Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 21:56
Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru - dandee Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 22:14
Páky PROPELLER u turbovrtulového motoru - Lowmick Zobrazit celý strom09. 09. 07 v 22:40
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ