eh, ale mi tady srovnáváme moc věcí najednou. Otáčky vrtule X Otáčky motoru X Točivý moment na hřídeli X Točivý mometn za reduktorem k vrtuli X režim letu X rychlost letu
Otázky původně zněla kde si musíš víc hlídat plyn.
IMHO motor má nějaký výkon a otáčky a točivý moment. výkon závisí na otáčkách stejně tak jako toč. moment. Reduktor Sníží otáčky a zvýší točivý moment - Klesnou otáčky na vrtuli a zvýší se točivý moment ( jako převod na kole ). Pokud přejdu např. do stoupání tak při poklesu otáček na vrtuli např. o 100/min klesnou otáčky na motoru n.100 kde ne ne převod reduktoru, bez ohledu na kroutícím momentu na vrtuli. Akorát docílim toho že při tom vyšším kroutaku je schopná ta vrtule ty otáčky déle držet ( jako když jedu do kopce autem na 3ku nebo na 5ku) . Jeslti teda chápu správně jak to myslíš ty |
|