PavelS:
máš pravdu, že AIP ty rychlosti neřeší. Ale je to proto, že to řeší předpis L8168!!!!!!!!! (nebo nějaký další pakliže je už taky vyměněnej za JAR Nebudu ti teď lhát a cucat si z prstu hodnoty, protože je opravdu v zájmu zachování plynulosti skoro nikdo nepoužívá, ale existují, a to dokonce pro čtyři, resp pět různých kategorií ICAO podle rychlostí nad prahem dráhy. Jinak konkrétní rychlosti opravdu dává ATC nebo letištní dokumentace, v ostatním je potřeba použít kombinaci zdravého rozumu a rychlostí z oné tabulky
Jinak není pravda, že v reálu autopilot neudrží G/S nízko u země. Udrží a dokonce to na jeden autopilot i sedne, ale nesmí se to. Minimální výška pro použití jednoho A/P je 50ft. Ovšem podle mýho názoru je blbost to takhle dělat, je dobrý si to vzít do ruky troch dřív. Alespoň v 500ft. Nebo radši ve FL200)))
meiilaX: ten kapča ti to možná říkal jinak. Spíš než o nalétnutí localizeru mluvil o glajdu, tam je opravdu dobré mít rychlost 170kts. Ovšem ne na klapkách 5, ale 10, protože min. rychlost na pětky je při lehké mašině (pod 53tun) 180kts. Localizer v klidu můžeš nalítnout čistej a rozkulenej, záleží na tom, jak daleko do FAFu a jak vysoko jsi. Ovšem pakliže tě navádí ATC jenom kousek před FAF, je samosebou lepší to mít alespoň trochu venku. |
|