Jejda, sice to píšu s odstpem pár dnů, ale nemůžu souhlasit s tvrzením, že když se bere z centru, vypneš pumpy v hlavních nádržích. Nechá se to běžet naráz, a systém nádrží je dělanej tak, aby to šlo první z prostředka. A když je v centru na vzlet víc jak 1000kg, tak se ty pumpy v něm zapínaj taky. Důvod jejich vypnutí při menším množství je ten, že při natažení po vzletu by mohlo dojít ke krátkodobému přerušení dodávky, a to se pak rozsvítěj kontrolky a Master Caution (nikoliv FMC) na glareshieldu (vedle MCP) a pak by se piloti mohli zbytečně polekat v kritické fázi letu, ač vlastně o nic nejde. Třeba maj fišeři jiný postupy, ale moc bych tomu nevěřil. Hlavně pokud jde o to vypínání hlavních čerpadel!!!
Jinak proč se první bere palivo z centru? Je to proto, že je umístěný víc vpředu. A jak známo, je pro eroplán výhodnější, když má těžiště vzadu. Teď se možná ti z vás, kteří lítáte malý éra, podivíte stejně jako kdysi já. Je sice pravda, že čím je těžiště víc vepředu, tím je éro stabilnější, ale pak je potřeba pro udržení klopivejch momentů v rovnováze víc tahat za výškovku. U velký mašiny se tím pádem přestaví stabilizátor, ocas vyvozuje vetší vztlak smerem dolů, tím pádem se rovnováhy dosáhne o něco větším natažením éra (úhlem náběhu křídla) a tím roste odpor. No a tím víc se musí přidat motorů, tím víc to žere.
|
|