Jenže v tom manuálu se nepočítá s tím, že se ti směr a rychlost větru, což je případ na IVAO, stává velmi často. Ano výkonem motorů se to dá taky zvládnout, ale tady nikde se nemluví o skokové změně. Víš? A žádnou "catastrophic" nevytvoří,když sleduješ přístroje, tzn. jakmile ti přestane klesat rychlost tak uvádíš letadlo zpět do horizontu a buď pokračuješ ve stoupání nebo v horizontu. Ono tohle je totiž pro případ, že ti už "zvoní" pádová rychlost, kde ty jsi nucen tu rychlost opět získat.
V reálu je první věc pro zábranu pádu to, že potlačíš řízení, aby jsi co nejdříve získal potřebnou rychlost.
Oni píší:
At the first indication of a stall (stick shaker!) you should:
- Push the throttles full forward. (If you have the A/T armed, pressing TOGA will help!)
Ale ono ti ty motory už dávno jednou na plno, sice ne na TOGA. Tohle je už první věc, co autopilot dělá, výkon a pokud to stále nestačí, tak ti nic jiného nezbývá.
Já navíc o klopení ratem 1000 ft/min nemluvím, ale stačí jen trochu - přiměřeně. |
|