| | | PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 18:47 | |
| | Hlasím se s novým dotazem: Občas se mi u královny stane, že po vystoupání do letové hladiny a přepnutí VNAV na HOLD jde éro do nebezpečného sklonu, začne ztrácet rychlost a po čase přepne do FL CH a "něco" začne děsně rachtat. Nepomáhá ani sestoupení do nižší hladiny. Co radíte? Mám snad blbě rozmístěné palivo? |
| |
|
| | | Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 18:52 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:01 | |
| | Dodržuji optimal výšku podle FMC, ale aktuálně jsem hluboku pod (-10000) a letadlo se stejně nedaří vyrovnat |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:05 | |
| | Mě ten optimal FL v FMC někdy nepřišel moc optimal. A lítám vysoko podle vlastního uvážení. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:19 | |
| | letěl jsem ve výšce 30000 podle letového plánu a pak jsem se pokoušel letadlo vyrovnat ve výšce 20000 a jak říkám neúspěšně. Let jsem začínal s 50% palivem |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:32 | |
| | Hm...tak že by nějakej bug? Je tu někdo chytřejší, kdo to dokáže vysvětlit a poradit? |
| |
|
| | | Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:33 | |
| | A proč to přepínáš z VNAV na HOLD? Ono to letí samo ve VNAV a LNAV a udržuje si vše potřebné. Pokud palivo děláš přes loadmanagera, tak tady bych problém neviděl. |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:34 | |
| | No vono se přepne z VNAV climb do VNAV hold, ne? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:40 | |
| | teda VNAV climb a VNAV cruise...nevim co Pjort mačká, jestli nic, nebo HOLD u ALT? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:48 | |
| | jak píšu - je to úplně jedno. Aktuálně je zapnuté FL CH a nejde přepnout nikam jinam. Letadlo zklesalo do výšky 18.200 a bojuje..... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:53 | |
| | Je tam opravdu vidět houby, spíš ukaž kokpit, ale za světla. Včetně panelů. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:42 | |
| | Jak přepne? Ty nic nepřepínáš. Pokud to má vše správně nastavené a stoupá ve VNAVu, tak nemusí nic nikam přepínat. Na PFD mu pak svítí VNAV PTH. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:43 | |
| | No jasně automaticky se změní režim z climb na pth. |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:40 | |
| | Ono je to Latome úplně jedno, vyzkoušel jsem obojí a výsledek je stejný. Ale není to pořád!Já myslím, že jde o boj s počasím |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:42 | |
| | A to letadlo s tim stoupánim nemá problémy a potom v tý cestovce se takhle zblázní? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:46 | |
| | A zkoušel jsi to dostoupat jako manuálně? Bez VNAV? Jak máš nastavenu cruize speed? To by spíš nasvědčovalo, že ti to prostě jde do pádu, co motory? Jednou naplno a pořád ti letadlo jde do pádu? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:54 | |
| | Manuálně nelze, okamžitě jde dolů, motory jdou na plný pecky |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:59 | |
| | Ještě mne napadlo, mi něco podobného dělal joy, že mi přenastavoval stabilizátor na max stoupání a tím uváděl éro do pádu, zkus ho vypnout. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 20:06 | |
| | Tak to vypadá nadějně, vypnul jsem joy dal VNAV a docela srovnal a vyrazil nahoru..... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 20:31 | |
| | Jo to je pravda...hodně letadlům dělá problém, pokud máš nadefinovaný trim na nějaké analogové ose na joysticku. Plná verze FSUIPC umí tuhle osu automaticky odpojit pokud zapneš autopilota (a máš zaškrtnuté příslušné nastavení ve FSUIPC).
Na druhou stranu, velká letadla se stejně trimují tlačitky, takže to už ani nemá smysl analogově řešit. Navíc je to pak s tou osou tak rychlý, že by to v reálu žádnej actuator takhle nezvládl.
A tím, že z joye jde navíc absolutní hodnota trimu, tak tím člověk přijde i o tu nejzákladnější věc autotrimu - že mu A/P vrátí letadlo po odpojení vytrimované. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 20:13 | |
| | Mas v FSce polarni zari? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 20:21 | |
| | ta je soucasti fsky uz hodne dlouho ... minimalne od 2002 |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 20:22 | |
| | Ahaa, jeste sem nemel tu cest..a to na tom screenu je opravdu polarni zare nebo ji to jen pripomina? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 20:23 | |
| | | |
|
| | | Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 19:43 | |
| | | |
|
| | | Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 20:05 | |
| | Jakým způsobem loaduješ letadlo ? Z menu FSky, nebo loadmanagerem ? (včetně paliva).
To co píšeš mi přijde jako špatně nakonfigurovaný náklad a / nebo palivo, resp. bych si tipnul, že máš max. ZFW a do toho plné nádrže. To bohužel takhle nepoletí
Ale jen tipuju, z toho obrázku je prd vidět. |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 20:08 | |
| | Musím ti dát za pravdu - taky si myslím, že tady je jádro pudla. Využívám FSPassengera, dal jsem 50% paliva a plný náklad |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 20:22 | |
| | do PMDG 747 laduj palivo a kastany ZASADNE pres fuel a load manager ktery je jeho soucasti. jinak .....
jinak ty problemy ktere popisujes nemusi byt nutne timto - mivam obcas podobny problem jako ty, ale u me pomuze "reset" mcp panelu, cili disengage vseho, vypnout vsechno a znovu nahodit a/t, lnav, vnav a autopilota a chyti se... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 20:28 | |
| | Dovolím si nesúhlasiť... je potrebné mať pred loadovaním prázdne éro (FSP o akosi zabúda vyložiť... a človek sa potom čuduje prečo sa mu tam vojdú už len desiati cesťáci) a samozrejme zodpovedajúci payload model (veľmi by som sa čudoval keby nejaký na www.fspassengers.net nebol...) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 21. 1. 2007 / 20:34 | |
| | Ale ono to asi tak bude....Dneska jsem na load zabúdol a hned mám problém.A vzpomínám si, že ty problémy fakt asi vzniknou,když load obejdu. Teď se za trest budu ještě 2 hodiny trápit, achjo |
| |
|
| | | Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka //OT 21. 1. 2007 / 20:20 | |
| | Konečne dlhý thread ktorý je aj o niečom ) |
| |
|
| | | Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 22. 1. 2007 / 13:37 | |
| | Právě letím LKPR-HKJK a stalo se mi něco podobného během stoupání do letové hladiny. To rachtání je hlášení pádové rychlosti. A/P není schopen z toho vyváznout, takže řešení je takové, vypnout ho, vzít to do rukou, zklopit čumák tak aby jsi opět začal získávat rychlost, sleduješ přitom PFD-rychloměr. Když začne růst, zapneš A/P a přepneš ho do modu VERT SPEED, kde nastavíš rychlost stoupání malou, já začínal na 100 ft/min. A sleduješ, jestli ti stále stoupe rychlost. Pokud ano, můžeš to před dosažením přednastavené rychlosti přepnout do FL CH, kde už ti A/P sám dosáhne a začne stoupat do požadované výšky. Tohle asi způsobuje velmi silný zadní vítr, kdy královna holt tohle nezvládá. |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 22. 1. 2007 / 13:45 | |
| | Mierna otázka, nestačilo by rovno po stabilizovaní zapnúť FLCH? Teoreticky by sa stroj mal držať na max. VSI na ktorej udrží rýchlosť (trebárs aj 100ft/min)... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 22. 1. 2007 / 14:55 | |
| | Teoreticky by to mohlo fungovat, zkoušel jsem to, ale nepomohlo. Tam jde o to, že díky tomu silnému větru, který se holt na IVAO i mění, tak autopilot nedokáže klopit letadlo tak, aby nedošlo k případnému pádu a rovněž asi nedokáže i pádu zabránit (prostě neklopí pod horizont). Tady je proto nutno zasáhnout manuálně. Pokud se tohle děje v horizontu, tak tam tuto změnu zatím mi A/P zvládá pomocí výkonu motorů, i když se pomalu rychlost blíží do žlutého pole, při změnách větru. |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 22. 1. 2007 / 15:03 | |
| | Tím sklopením čumáku bych si nebyl tak jistý. Aspoň v typovce od PMDG se píše toto:
At the first indication of a stall (stick shaker!) you should:
- Push the throttles full forward. (If you have the A/T armed, pressing TOGA will help!)
- Adjust your pitch to minimize the loss of altitude. If descending, you should pitch up as much as
is required to intermittently activate the stick shaker. Once the aircraft beings to climb, use a
stable climb pitch attitude.
- Return to your entry altitude and adjust power to maintain 250 knots.
You do NOT want to “dump the nose” on this airplane like you can do in many light aircraft. If you
do so, the airplane will likely commence a descent that could prove catastrophic if you were to
stall the airplane without altitude sufficient for recovery!
The proper technique for recovering from a stall in this airplane is to get as much power out of the
engines as quickly as you can, while holding pitch stable enough to keep from sinking further until
airspeed is sufficient to allow you to climb. Do don’t dump the nose! |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 22. 1. 2007 / 16:24 | |
| | Jenže v tom manuálu se nepočítá s tím, že se ti směr a rychlost větru, což je případ na IVAO, stává velmi často. Ano výkonem motorů se to dá taky zvládnout, ale tady nikde se nemluví o skokové změně. Víš? A žádnou "catastrophic" nevytvoří,když sleduješ přístroje, tzn. jakmile ti přestane klesat rychlost tak uvádíš letadlo zpět do horizontu a buď pokračuješ ve stoupání nebo v horizontu. Ono tohle je totiž pro případ, že ti už "zvoní" pádová rychlost, kde ty jsi nucen tu rychlost opět získat.
V reálu je první věc pro zábranu pádu to, že potlačíš řízení, aby jsi co nejdříve získal potřebnou rychlost.
Oni píší:
At the first indication of a stall (stick shaker!) you should:
- Push the throttles full forward. (If you have the A/T armed, pressing TOGA will help!)
Ale ono ti ty motory už dávno jednou na plno, sice ne na TOGA. Tohle je už první věc, co autopilot dělá, výkon a pokud to stále nestačí, tak ti nic jiného nezbývá.
Já navíc o klopení ratem 1000 ft/min nemluvím, ale stačí jen trochu - přiměřeně. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG 747 - rychlost a sklon letadélka 22. 1. 2007 / 18:35 | |
| | Ahá, já žil v přesvědčení, že skokové změny počasí už vývojáři IVAPu zdárně vyřešili i bez použití placené FSUIPC.
Tak v tomhle případě vážně nelze jinak. |
| |
|
|