Počkej, to si možná nerozumíme, nemluvím o přehození zopdpovědnosti na řídícího, ten v téhle situaci má práce až až, jde o to, že řídící při vyhlášení stavu nouze informuje záchranné složky, jako třeba hasiče. Ti mají ze všech daleko nejlepší přehled o tom, co všechno se dá a v dané situaci má udělat, s ohledem na typ letadla, palivo, nebezpečné zboží, a samozřejmě i s ohledem na stav nouze posádkou vyhlášený. Rozhodnutí o vyhlášení tísně či pilnosti je jedno z těch, která se v určitých situacích nepřijímají snadno. Když už tedy situace tak daleko dojde, zcela oprávněně předpokládám, že na základě příslušné tísňové či pilnostní zprávy a hrubého popisu situace záchranné složky patřičný stupeň asistence připraví. On totiž pilot toho v daný okamžik zas tak moc víc. neví (co s tim motorem je? Opravdu hoří? Co to bylo za ránu? Jak moc vážné je to poškození?).
Mimochodem zajímavá situace je s požární asistencí. Pokud se plní letadlo s cestujícími na palubě, musí se žádat požární asistence. Je zajímavé, jak si různě vykládají pojem FIRE ASSISTANCE. Někde přijede jeep s hasičem, který jen tak dohlíží, jinde to jenom oznámí pohotovostním hasičům, a jinde přijede stříkačka s celou parádou |
|