Řídící má po emergency vyhlásit klid na frekvenci pouze pokud to potřebuje - a upřímě v dnešním provozu to asi nemá smysl - víceméně nejdůležitější věc v danou chvíli je uklidit tomu problémovému letadlu cestu a zajistit aby se ti ostatní nedostali do sebe. Taková ta představa, že když jedno letadlo má problém, tak všechny ostatní najednou nějak zmizí, jakou nám předkládají americké filmy, jaksi moc reálná není - ve skutečnosti je to pěkný frmol.
Co se týká pilotů, tak tam navíc pro ně platí priority "Aviate, Navigate, Comunicate". Tedy v první řadě udržet letadlo ve vzduchu, v druhé vědět kde jsou a kam chtějí/mohou s tím problémem doletět a třetí je teprve povídání s ATC. Takže ten ATC opravdu nemá pěkně dlouhou dobu žádné informace, jeho Planning a Supervisor mají v té době plné ruce koordinace s okolím i záchranáři a řídící se pouze snaží tim zmatkem tohle letadlo dostat bezpečně na zem nejlépe podle svého úsudku na základě střípků, které od posádky dostane. |
|