Což je bohužel typické pro letectví v ČR, že přebírá téměř všechno i to, co je jako doporučení, naše interpretace JARu je toho názorným příkladem. Pominu-li ovšem tuhle stránku, přistup ve světě mi přijde logičtější, pilot totiž dá volbou tísně, pilnosti anebo jiným upozorněním na problém najevo, jak moc závažná jeho situace je. Ostatní nechá na příslušných složkách letiště. Pak totiž dochází k situacím, že pod vlivem stresu posádka vyhlásí "Request Full Emergency", respektive Local Stand By, neboť to má zaryté hluboko v kůře mozkové jako terminus technicus, a nevyhlásí už standardním způsobem tíseň nebo pilnost. To je bohužel zkušenost z reálu i simulátorové praxe. A aby mohl řídící letadlu dát požadovanou prioritu, musí být nouze vyhlášená!
Tohle neber jenom jako nějaký soukromý názor nějakého anonymního internetového pisálka, to je bohužel podložené praxí a nejen mojí, a bohuže zdaleka ne všechna doporučení ICAO, JAA, FAA etc. mají pozitivní přínos... |
|