Jo, ta dolní hranice žluté čáry v závislosti na váze může klidně být i 180kts, je to hranice minimální manévrovací rychlosti v dané konfiguraci (jiná věc je, že v určité konfiguraci klapek (myslím kolem 10) byla na 737 classic minimálka daná fixní hodnotou podle váhy, a to kvůli "crossover speed", neboli nejnižší rychlosti, při které lze kontrovat plnou výchylku směrovky pomocí křidélek. Ale to s tématem "let ve vysoké hladině" úplně nesouvisí )
Pokud mi moje pamět slouží, nejvíc jsem se setkal s okrajem spodní žluté čáry v rozmezí 210-220kts, ale to byly takové ty zoufale naložené lety na Blízký Východ a ke Kaspickému moři, kdy jsme vážili i 68tun.
Co se týče té horní žluté čáry, high speed buffetu, je zajímavá jedna věc. 737classic i NG mají oba Mmo=0.82, s Classic ale díky horší aerodynamice křídla nemělo smysl létat nad 0.77, i kdyby ten 1,3g margin high speed buffetu umožnil víc. Nad tuhle hodnotu jsem se dostal jenom při záletech (až na 0.822), kdy jsme testovali funkci signalizace překročení rychlosti (clackeru). Tehdy jsem se s buffetem setkal poprvé "in natura", bylo hezké sledovat, jak jeho začátek souvisí s aktuální hodnotou přetížení, a jak se při větších géčkách ony žluté čáry protahují. Když se ale člověk podívá na fotky z cockpitu letadel jako 737NG, 777 atp, mají cestovní rychlost třeba jen 0,01M pod Mmo, a žlutou čárku není vidět. Vysvětluju si to tím, že ono vysokorychlostní třepání u nich nastává až při rychlostech daleko větších, než Mmo.
Takže myslím, že v tomhle by ta PMDG 737 mohla chovat věrně, jelikož je to NG |
|