Docela s tím souhlasím a myslím, že většina zdejších FS pilotů by byla nějak schopna letadlo udržet ve vzduchu, za přispění řízení letového provozu ho nasměrovat k letišti a nějak posadit, pokud by znal potřebné rychlosti pro přiblížení a přistání. Zajména za klidného počasí. Při bočním nebo nárazovém větru by asi letadlo nezůstalo po přistání stát na kolech, ale stejně by velká šance na přežití byla. Znal jsem letušku jedné nejmenované české letecké společnosti a ta dokázala docela bez problémů pouze při ústní asistenci kapitána ručně přistát s reálným simulátorem B737. Podotýkám, že taky v bezvětří. Já sám jsem měl možnost pouze 15 minut v ULL, ale věřím, že právě díky dnes už asi stovkám hodin na FS se mi dařilo držet směr, rychlost, výšku i dělat celkem slušné koordinované zatáčky. Je pravda, že základní princip ovládání letadla není o moc složitější než u auta a při výcviku se větší část věnuje výuce řešení nestandartních situací, počínaje počasím až po vybírání kritických situací. Věřím, že reální piloti budou se mnou souhlasit a hlavně s tím, že toto je hlavní nedostatek vituálních pilotů. Tj, že jsou s reálným letadlem schopni letět, ale jen do chvíle, kdyby jsem se dostali do vývrtky nebo pádu, vysdadil by motor nebo něco jiného, atd. |
|