Ok, jsem rad, ze se diskuse prenesla na vecnou rovinu. Bohuzel mam asi negativni navyky z realneho letani a z toho co do mne vstepovali instruktori. Velmi zjednodusene receno, co musis udelat, udelej co nejdrive, nevis co se za 10sekund prihodi a nevis jestli nebudes muset resit daleko dulezitejsi veci. Dale pak ze pristavaci manevr vrcholi dotykem podvozkove casti zeme, a cim vice se priblizujeme tomuto bodu, tim mensiho poctu nepresnosti a chyb se muzes dopustit. Soustredeni pilota jeho rozhodovaci schopnosti a presnost musi take vrcholit v tom samem bode. Nevim, jestli lze pocity pilota pri prisatni za podminek "na hrnici limitu" popsat tak, aby to dokazal vstrebat i virtualni letec, (ja to asi nedokazu) ale mozna prave z tohoto rozporu mozna prameni i muj prvni prispevek, asi si to moc beru. Pro virtualniho pilota asi nebude nijak stresujici kdyz budou tesne pred pristanim turbulence, bude foukat z boku presne tolik, kolik je max. pro dany typ stroje... ale kdo si vyzkousel za kniplem tuto situaci v realu, bude i na zidli za PC dost opocen.
Jestlize pak jeste ridite stroj, ktery bezne obsluhuji 3 lide, neprobehlo zadne preskoleni, zadny instruktor Vas nemlatil pres ruce... je pak logicke, ze uvitate jakoukoli pomoc, resp. to ze Vam tuto situaci nebude nekdo jeste vice ztezovat. Tohle jsou zhruba duvody, kvuli kterym jsem psal svuj prvni dotaz, jestli je mozne do TWR slusne cvrnkout aby si vsiml, ze neco leti, aby komunikace nemusela probihat v ten nejnevhodnejsi moment. (Marky odpovedel naprosto pregnantne, asi nema smysl se v rom jeste soutrat, vsichni ostatni uz take vyjadrili svuj nazor)
V teto souvislosti otazka pro odporniky. Je pravidlo ze komunikaci resi (mluvi do mikrofonu) II pilot, resp. ten, ktery aktualne neridi? Letel jsem v kabine 737 do Helsinek a probihalo to tak.
p.s. Chapu ze je reseni PMDG, Autoland, a vse nastaveno na Easy, NO CRASH, bohuzel v tomto pripade by pro mne FS prisla o svoji poezii. |
|