Su-27 ma pro sedacku Zvezda K-36DM skutecne naprogramovano nekolik rezimu pri kterych dokazi k automaticke katapultazi. Jsou to udalosti, pri kterych je zcela neodvratna destrukce letounu pri dane poloze, rychlosti a vzdalenosti od zeme (poprve bylo s uspechem vyzkouseno na Jak-38). Clovek z toho sice vypadne znacne nepripraveny, ale ve vetsine pripadu prezije. Novejsi verze K-36D3.5 pouzita na novych verzich Sucharu uz ma propracovanou elektroniku, ktera dokaze sedacku vychylovat ve vsech osach a tak napriklad zajistit, aby z dvousedadlove masiny naklonene o 90 stupnu tesne nad zemi vypadl kazdej pilot jinam a jeste do vysky, kde se mu otevre padak. Tolik k sedackam.
K nehode asi jen tolik - motory muze mit clovek jaky chce, ale kdyz to pretahne na rychlosti (neco podobneho udelal i jeden z Thunderbirdu) kdyz se lekne male vysky, nebo proste uz leti tak pomalu, ze je skoro na minimalce, tak tech cca 20 tun vzdycky prosedne o poradnej kus at se dela co se dela. A tenhle pan pilot za to tahal tolik, ze evidentne prisel i o cast vztlaku na levym kridle.... |
|