ano, je to tak, "určitá" letadla skutečně mají záchranný systém tak, že při styku se zemí v jiné, než přistávací konfiguraci (resp. dokonce při přetížení větším jak 10 nebo 12 g) automaticky aktivují katapultážní sedadlo - počítač vyhodnotí, že stroj je v nezvyklé poloze a neovládaný, má to sloužit k tomu, aby event. zraněný pilot v boji přežil, i podle ruských osnov má vycvičený pilot větší hodnotu, než letadlo. Dokonce v tomto konkrétním případě Lvov se říkalo, že pilot tam chtěl zůstat, protože viděl, že je zle, ani se nesnažil o katapultáž, jako např. Tolja Kvočur, který ještě mistrně nasměroval letadlo mimo lidi, ale automatika to vyřešila za něj. Další zprávy o tom, že byl údajně následně hospitalizován na psychiatrii nejsou nijak dokumentovány, i když by se nebylo co divit, přeci jen být zodpovědný za smrt 83 lidí je asi těžký životní úděl, ani nejsou potvrzeny zprávy o tom, že dostal 5 let vězení. Tolik šuškanda, pokud má někdo přesnější informace, rád se poučím, i když takováto videa zrovna vidět nemusím.....
Jinak, pokud se na to podíváte pozorně, oba motory fungovaly, šlo - bohužel - vyloženě o chybu techniky pilotáže, klesavý vertikální obrat byl začat v nedostatečné výšce a letoun klasicky spadl ve druhém režimu silně přetažený, kde ani síla motorů jej z toho nevytáhla, a jak to v těchto případech bývá, možná mu chybělo maximálně pět metrů na to, aby to rozchodil.... Vzhledem ke druhému režimu letu nebyl ani schopen srovnat náklon, který v tomto případě sehrál významnou roli. |
|