Ach jo, nerad se do toho tady poustim,ale:
-notebooky predevsim nahrazuji papirove tabulky, lze tedy za bezneho provozu vyrazne presneji pocitat Assumed Temperature, neni treba pocitat s tak vyraznou vahovou penaltou v pripade kontaminovanych drah, a v neposledni rade umozni vcasny odlet v pripade MELove zavady ovlivnujici vykony, kdy se drive muselo cekat i treba pul hodiny, hodinu, nez tabulky k posadce dorazily. Navic v dobe pred mobilnimi telefony (jak dlouho trvalo, nez se o problemu ve firme dozvedeli...).
Staci se zeptat techniku, kolik dobre udelane redukce usetri na zivotnosti motoru=>penez. Notebooky se na 737 jenom diky presnejsim redukcim zaplatily za par mesicu.
Staci se zeptat kohokoliv z pilotu, co je nejotravnejsi vec kterou dostal kdy od CSA a odpoved bude u vetsiny NOTEBOOK (tahat porad sebou, krmit ho elektrikou a jeste pred kazdym letovym dnem aktualizovat)
-mobily jsou primarne pro spojeni s operackou a s technickym dispecinkem. Minimalne trikrat za svoji kratouckou karieru cpt (jako FO jsem ho, pravda, prilis nepotreboval) se diky komunikaci s OPC podarilo zmensit zpozdeni i o pul hodky az hodinu, nebo se diky primemu spojeni s techniky podarilo vubec odletet. Staci kupecke pocty na spocitani toho, kolik se takhle usetri (a kolik dneska stoji mobil :-/ )
Ovsem kdyz si znovu ctu predchozi prispevek a zejmena posledni vetu, trosku mi svita, o co jde |
|