pokud by někdo nevěděl, jak to zadat do FMS, tak si najede na stránku LEGS, kde si nalistuje příslušný bod, na který se povolení vztahuje, do příkazového řádku napíše lomítko a letovou hladinu, kterou ATC sdělí a klikne v pravém sloupci na příslušný řádek u tohoto bodíku. Potvrdí EXEC a FMS na mapě zobrazí bod, ve kterém se má začít klesat..
A další, velmi podstatná věc, pánové. Při příletu do TMA je povinností pilota ohlásit ATC obdrženou ATIS informaci. Přijde mi dost zvláštní, že přestože jsem si do ATISu výslovně napsal, že jsou toto piloti povinni sdělovat, stalo se tak nanejvýš v 10-20% případů za celý večer. To, že toto neoznamují piloti za zahra, na to jsem zvyklý, neboť v zahra se dějou prazvláštní věci, ale na tohle od domácích pilotů zvyklý nejsem. Další důležitá věc. Povinností pilota také je, nahlásit udržovanou, nebo míjenou letovou hladinu popř. výšku při navázaní spojení s novým stanovištěm. Neboť povinností ATC je na základě tohoto ohlášení překontrolovat údaj na radaru pro zjištění případné nesprávné funkčnosti odpovídače.
Jinak byl dnešní večer fajn a gratuluju Láďovi k C1. |
|