1) Jo, kdysi s tím experimentovali Němci v Junkers Ju-86, v současnosti se vznětové motory (na JET A) začínají používat ve všeobecném letectví.
3) Drtivá většina akrobatických letadel v současnosti karburátory nepoužívá, ma vstřikovací čerpadla. Veškerý problém je tedy v palivovém systému, zda bude schopen dodávat palivo ve všech polohách letadla. Zpravidla se proto používají zvláštní akrobatické nádrže (někdy jsou místěné i uvnitř hlavní nádrže), které se plní pravě z těch hlavních. Protože tyto "akrobatické" nádrže mívají malý obsah, řádově litry, bývá doba letu u různých typů letadel různě omezená, řádově na minuty (u některých typů je ale limitní dobou nikoliv dodávka paliva, ale oleje)
U akrobatických letadel, která měla karburátor (to byla u nás hlavně řada letadel Trener s motorem Walter Minor 6 , tj. Z-226A,T, Z-326A, Z-526A, AS), se používaly karburátory dva, jeden byl namontován "vzhůru nohama" a byl pro let na zádech/při negativním přetížení |
|