Ahoj Tomáši,
nemáš samozřejmě zač a díky za konstruktivní přístup a taky se omlouvám za špatné pochopení záměru. Samozřejmě jsem rádi za jakékoliv informace z praxe. Sám z lítání vím, že speciálně pokud jde o VFR, člověk spíš šetří hlas, než že by se vykecával (ale pak by z toho virtuální řídící nic neměli a pokud jde o aerolinky a řízená letiště, zase všechno běží automaticky, na což zase v rámci sítě ještě nemáme příslušné technologie (ale dost možná brzo budou . A tak je ono "hlasové odhlášení" po zajetí na stand nebo stojánku takovým nepsaným koloritem, taková součást "naslyš", co moc nebrzdí frekvenci. Různých žadatelů o vypnutí, ukončení, opuštění a kdovíco ještě naštěstí v klasickém civilním provozu ubývá Ono, ne každý má v malíku předpisovou frazeologii (i když materiály máme k dispozici) a tak spousta pilotů lítá s tím co odposlouchali. A tak jak říkáš, někdo občas něco přinese a kdo zatím nemá příliš praxe, raději opisuje, aby něco napokazil....Ono jak sám víš, i v reálu je předpis jedna věc a praxe na přecpané frekvenci věc druhá...eště že jsou ta metodická shromáždění
Jinak o nuancích ohledně ukončení a podání za letu jsem rád, že píšeš, např. v případě IFR letů s destinací v Líních (zrušení IFR a přechod na VFR) je to i u nás ve virtuálnu docela běžná praxe Snažíme se tak nějak čerpat a užívat co nejvíce toho co se používá...
|
|