Ahoj Davide,
děkuji za tak rychlou odpověď.
ad 1)
Ukončení FPL probíhá na řízených letištích jednoduše přistáním letadla a jeho "bezpečným" zajetím na stání, tj. úplně automaticky po bezpečném ukončení letu (pilot nic nikam nehlásí - ani zaparkování natož zabrždění, jak píšeš - toto je věc pilota a řídícího to nezajímá, už kvůli zatěžování frekvence zbytečným voláním), něco jiného je samozřejmě ukončení FPL VFR na neřízených letištích, který probíhá dle tvého popisu (až po INCERFU vyhlášenou na RCC). Nuance jako ukončení FPL za letu a podání FPL za letu tady nebudu rozebírat. Dotazem jsem myslel pouze provoz na řízených letištích! Omlouvám se, jestli to z toho nevyplynulo.
Vůbec co se týká tohoto bodu tj. ukončení plánu, zaparkování, zabrždění, povolení k opuštění frekvence atd. mi připadá, že jsou to vojenské postupy, které se ze života přenesly na IVAO (někdo přinesl)...odpovídalo by to vojenské letecké mašinérii, kdy se naprosto vše musí hlásit a povolovat, ale do civilního provozu (reálného!) to rozhodně nepatří. Jednoduše z toho důvodu, že by to prostě řídící "neukecali" a proto tato povolení nejsou potřeba - rozumí se samo sebou, že pilot na stání zabrzdí, vypne motory atd. Není to nařízeno ani žádným předpisem.
Vše jsi mi ale z provozního hlediska IVAO vysvětlil, pochopil jsem to a nemám s tím už problém
ad 2)
Dobře vysvětleno a OK!
ad 3)
Opět dobře vysvětleno, ostatně jsem si to myslel a napsal jsem to již v prvním příspěvku (to se týká i bodu 2).
ad ad PS)
Je dobře, že se tam tyto odchylky objeví. Aspoň se předejde těmto dotazům.
ad BTW)
Jsou to sice prkotiny, ale musel jsem se na ně zeptat, už z důvodu dodržování pravidel na IVAO (jak mi velí má profesionální čest ), které jsem, jak jsem už psal nenašel...
AIP, předpisy, postupy, LOAs atd samozřejmě znám, ale nebylo mi jasné, jak postupovat na IVAO, kde pochopitelně nejsou všechna stanoviště řlp obsazena a potom vzniká otázka, jak mám tedy postupovat (hlavně při onom "nešťastném" lítání VFR), komu se hlásit, jestli se mám hlásit atd.
Mrzí mě že se ti zdá, že jsem to psal nějakým posměšným tónem. To v žádném! případě a jsem rád, že se někdo síti IVAO věnuje a že existuje! Děláte to moc dobře a držím vám (staff české divize a všichni řídící!!) palce ať vás to nepřestane bavit a my FS piloti mohli lítat.
Letu zdar.
Tomáš
|
|