Proč při lítání na síti IVAO spousta českých pilotů žádá po zastavení na stojáce povolení k vypnutí motorů a ukončení letového plánu? Co to je za nesmysl? Neodpovídá to realitě... Po obdržení trasy pojíždění a čísla stojánky se už jenom maximálně s groundem rozloučím před najetím na apron (samozřejmě odpovídám během celého pojíždění na případné příkazy řlp atd... ale po zastavení nějaké další žádosti??).
Další věc: proč se musím při létání VFR v prostoru třídy G a E (v ČR) hlásit řlp (můžu přece být jenom na poslechu, ne?)? Přihlásím se přece až tehdy, až budu chtít poskytnout nějakou službu, nebo vstoupit do CTR, TMA, třídy D nebo letět do zahraničí... Pomíjím už ten fakt, že je povinnost na IVAO podat vždy letový plán na let VFR (nebo ne?), asi to nějak souvisí s provozem této sítě (IVAE, IVAP, IVAC?). Také to neodpovídá realitě, ale prosím, asi tvůrci chtěli, aby byli všichni piloti vidět (poloha, typ, odkud, kam, jejich identifikace atd...) Dobře, to beru, ale proč se následně musím hlásit řlp? Samozřejmě že podaný letový plán VFR z neřízeného letiště se v reálu aktivuje ohlášením vzletu, nebo přihlášením se na příslušné freq nejpozději po vzletu, jinak není aktivován a neposkytuje se žádná služba, ale tady na IVAO bych tento FPL VFR (pokud nechci žádnou službu) bral jenom jako informaci pro ostatní (IVAE).
Předpokládal jsem, že na IVAO jde o maximálně věrnou simulaci reálu a proto se ptám na tyto vlastně drobnosti a z pohledu provozního prkotiny...ale..?
Záměrně tento dotaz neposílám "činovníkům" české divize IVAO, ale dávám to na periskop, aby mohli reagovat také ostatní... Prosím o odpověď hlavně příslušné kompetentní osoby z české divize. Předem dík!
PS: Plné znění nějakých souhrných pravidel pro létání na IVAO jsem nenašel ani na české, ani na hlaní stránce IVAO. Co se týká letů VFR-vycházím z informací, které mi dodal Krechi. Tak mě moc nepeskujte
Letu zdar a francouzským řídícím zvláště!! ) 26.7 cca 40NM na HDG 164 (??!!) A3000ft ??!! (( o |
|