A taky se musí dodat, že pro "létání v mracích" je zvláštní kvalifikace, kterou musí mít pilot vyznačenou v licenci, když to občas chce praktikovat - takže taková "malá IFR" (teorie, osnova, nácvik, zkoušky, kvalifuikace - a pak lítej).
A krom toho se do mraků nedá lítat kde a kdy si člověk vzpomene (samozřejmě mimo IFR lety) - "létání v mracích" musí být předem dohodnuto, většinou v omezených prostorech (aktivují se právě proto, aby do mrakoplavců nikdo další nevrazil) a ve všech ostatních případech VFR letu je to skutečně zcela nouzový postup, který by při dodržení ostatních pravidel letu neměl nastat - jak už bylo zmíněno o pár řádků výše, VFR je let (mimo jiné) "vně mraků" - a je přesně stanoveno, jaký odstup od mraku horizontálně a vertikálně nesmí být překročen (=nesmí se blíž než 300 resp. podle hladiny 500m zboku atd. - je to na každé ICAO mapě zezadu).
EDIT: jo a taky jsem zapomněl, že do mraků se nesmí s každým érem, ale jen je-li patřičně vybaveno - gyro zatáčkoměr a umělý horizont jako minimum k základním přístojům musí být pro tuhle srandu i v takovém blatníčku. Má to pak na štítku na palubní desce (že jako může do mraků, když na to má jeho páníček papíry) |
|