Pokud máš koordinovanej let, budeš mít přetažení na obou křídlech současně. A pokud se ti utrhnou proudnice jen na jednom, tak z toho není propadnutí a přetočení na záda, ale regulérní vývrtka.
Jestli se správně pamatuju, tak FSka nikdy vývrtky pořádně neuměla, ale už s ní nejsem dost dlouho v kontaktu, tak nevím, co umí dnes.
V každém případě FSková Cesna byla (a podle toho videa stále i je) strašně nereálně divoká. Reálná Cessna v koordinovaném přetažení kvičí, kvičí a s čumákem nahoru klesá. Nevím, co se na tom videu dělo s nohama (kulička je uprostřed), ale šla po křídle rychleji než Z-142 a to je co říct. V Cessně jsem nikdy nevrtal, ale troufám si tvrdit, že tohle chování je úplně mimo jakoukoliv realitu. Např. zde je video vývrtky s C172, dal tam plnou nohu a pořád je to podstatně pomalejší přechod.
https://www.youtube.com/watch?v=4dSrjVR0MvE |
|