FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 29. 12. 2024, svátek má Judita Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG DC-6B Jeden příspěvek | Celý strom
PMDG DC-6B   12. 10. 2021 / 22:15
Willhelm   
Tak teď jsem objevil poklad. Everts ještě v roce 2006 provozovala DC-6 jako cargo letadla.
Našel jsem jejich letovou příručku z 1.12.2006 - 522 stran a tam je parametrů jako nakakaných.
https://pdfcoffee.com/dc-6-om-3-pdf-free.html

Jal jsem se studovat tabulky, jsou trochu upravené. Vzhledem ke stáří strojů mají např. snížený max dostup z původních 25.000ft na 22.000ft s tím, že výkonnostní tabulky s parametry tam mají do FL180, takže výš s tím už určitě nelítali.

Srovnal jsem teď reálný manuál s PMDG manuálem a hodotama v mé tabulce z posledních tří letů.
Navrhoval bych, aby se PMDG přejmenovali na Proximity Manual Design Gang.

Reality se drží tak u 2/5 parametrů. OK je třeba Cruise Pressure 37 inch a RPM 2150, ale jinak je vše jinak. Reál manuál uvádí i hodnoty fuel flow v různých režimech. Nad FL160 by se mělo lítat vždy s Superchargerem na high, spotřeba motorů je v simulaci definitivně o 1/5 vyšší než v reálu (což mi sedí s mými propočty vzhledem k max. množství paliva a hodnotami max doletu a vysvětluje proč se s tím v simu nedá s plnými nádržemi doletět ani 2700nm což je od max. deklarovaného doletu 4100nm dost daleko.) Stoupání se má provádět při 165KT indicated (PMDG uvádí 150). Cruise speed by měla být 244KT a reálný manuál zdůrazňuje, že rozhodující údaj je jen z kapitánova rychloměru indikované rychlosti. (pomalejší cestovní rychlost navíc při vyšší spotřebě paliva = snížený dolet tím tuplem)

Jak je člověk zvyklý, že v XPL ty výkony strojů (nepočítám free zoufalosti a první pokusy s Planemakerem) většinou do puntíku odpovídají reálným manuálům a publikovaným parametrům, tak už možná začínám chápat ty Randazzovy výkřiky o nevděčných zákaznících. Bohužel původní support fórum z doby vydání je pryč, nové PMDG fórum je cenzurované takže teď těžko říct, zda jsem teď akorát neobjevil Ameriku a neřeším znovu to, co řešili XPL uživatelé DC-6 v době vydání...

No každopádně v reálném manuálu jsou na rozdíl od performace table na wiki údaje jednoznačné a nemusím přemýšlet zda je např. rychlost uváděná jako IAS, TAS nebo GS. Tak se pustím do úprav acf podruhé a snad s lepším výsledkem než poprvé. Dokonce jsem uvažoval o tom, že by možná šlo nahradit letové fáze AFE nějakým lua scriptem - třeba i vč. fuel managementu po kterém uživatelé volali ale nikdy se ho nedočkali.
 
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ