No já už kdysi zkoušel pomocí QGIS dostat do XP11 ortho legálně koupené z ČÚZK s licencí k dalšímu komerčnímu použití. Bohužel jsem se nikdy s úspěchem nepřekousal přes převod Křováka (v ničem jiném ČÚZK ortho nedodávala) do WGS84 potřebného pro XP11/WED.
Proto mi tvorba Ortha do FSXX podle tohoto návodu https://youtu.be/0m6eInoafPs přišla celkem v pohodě.
Samozřejmě vím, že je rozdíl vidět video a pak to zkoušet sám, kdy z vlastní praxe vím, že se obvykle objeví kopec zádrhelů a problémů, které návod/tutoriál nepostihuje.
Proto své poznámky z vývoje primárně zveřejňuji pro své budoucí zapomnětlivé já.
Ještě k tomu tutoriálu na orthopodklad pro letiště - osobně používám techniku GoogleEarthPro (GEP) od roku 2017, kdy jsem ji odkoukal od Jana Vogela, Ortho4XP jsem se nikdy nenaučil použít pro tvorbu jen lokálního ortha - vždy jen celou dlaždici a tam lovit mezi 4000 texturami ty 4 které potřebuju, je jak hledání ihly v kupce sena. V tom tutoriálu pro FSXX mu ale třeba chybí krok kdy se v GEP dá resetovat naklonění a kompas - mapa se tak pro zachycení snímku letiště/lokální scenerky v ZL19 nastaví pro kolmý pohled s orientací dle WGS84 přesně na sever. Takže já bych tu jeho techniku už teď uměl o něco vylepšit. Srdce mi tam ale rvala ta jeho retuš. Nechápu proč neukáže jak to pěkně a čistě ořezat kolem souvislých bloků - s hranicemi jako jsou cesty, lesy, hranice polí.
Tahle bude vznikat tuna odfláknutých paskvilů, pokud to někdo bude jeho postup mermomocí replikovat na 100% bez použití vlastní hlavy na něco jiného než jako ochranu krku před deštěm. |
|