FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LTNT Letisko Trenčín WIP Jeden příspěvek | Celý strom
LTNT Letisko Trenčín WIP   15. 1. 2021 / 22:35
Willhelm   
Já si dnes schválně ten Pcon Planner stáhl a půl odpoledne jsem si v něm zkusil udělat hangár. Pak jsem druhou půlku odpoledne zkoušel ten samý hangár vymodelovat v Blenderu pomocí Archipack pluginu.
Musím říct, že se to používá strašně intuitivně a ten kdo má nějakou zkušenost s modelováním v CAD programech do toho asi naskočí v rámci hodin. Dokonce mi to přišlo více user friendly než Sketchup, čas potřebný pro modelování je zruba stejný jako s BL+Archipack.

Nevím jak máš řešen převod z Pcon do formátu kterému bude rozumnět FSXX, nabízí se tam z exportních možností Sketchup pro který snad nějaký FSXX plugin je. Pro scenerky do XP11 by se to dalo použít s podobným workflow jako používám já z PTC Creo:
- Geometrie v Creo - export do wavefront obj - import do Blenderu - konečná úprava geometrie, kontrola normál u všech ploch, UV mapování, nastavení XPL pluginu - export obj8 pro XPlane.

Jestli dobře vnímám, FSXX není limitovaný jeden objekt = max jedna textura (jinak by tam nefungovaly ty ukradené fotogrametrické modely z Google 3D map), takže cesta Pcon - Sketchup - FSXX bude možná o dost jednodušší než Creo - Blender - Xplane.

Jinak ten software dělá krásné a velmi detailní modely budov primárně asi hlavně pro architektonické vizualizace které snímáš ze vzdálenosti pár metrů, takže ten důraz na drobné detaily je tam potřeba. Snadno se v něm texturuje, ale jak to má architektonický základ tak to dělá v objemech - tedy i vnitřní plochy zdí, rámů oken atd - prostě spousta, spousta zbytečných vertexů (ale třeba si engine FSXX umí poradit s neviditelnou a zbytečnou částí geometrie objektu lépe než XPL). Co vnímám trochu jako problém jsou třeba podlahy - kdy to seká modely jednotlivých desek, dlaždic apod. - tedy zase hodně zbytečných vertexů.

Já když jsem jako strojírenský konstruktér začal zkoušet své první díla do XPL, tak jsem modeloval šílené detaily. Ale když jsem to pak testoval v simu tak jsem si začal uvědomovat, že spousta z nich vůbec není vidět. S úrovní do jaké se piplat s detaily jsem se trápil dlouho. Nakonec mi v hledání cesty pomohlo importování default LR modelů do Blenderu a studování jakým způsobem jsou tvořeny, kolik mají vertexů, kolik pixelů na metr fasády je na textuře použito atd. Věřím že takto nějak půjdou do něčeho dostat i default Asobo objekty.

Každopádně modelování ti jde rychle od ruky a brzy nastane fáze, kdy výsledek práce otestuješ v simu a tam pak sám uvidíš jak si s tím FSXX poradí. Každopádně i když FSXX není úplně můj šálek čaje, budu se těšit na další příspěvky ve tvém vývojovém vlákně a držet ti (celému týmu) palce.
 
LTNT Letisko Trenčín WIP - Jajinko84 Zobrazit celý strom14. 01. 21 v 21:11
LTNT Letisko Trenčín WIP - oldboy Zobrazit celý strom14. 01. 21 v 21:22
LTNT Letisko Trenčín WIP - Jajinko84 Zobrazit celý strom15. 01. 21 v 15:34
LTNT Letisko Trenčín WIP - OK-EUU46 Zobrazit celý strom15. 01. 21 v 15:55
LTNT Letisko Trenčín WIP - ulitej Zobrazit celý strom15. 01. 21 v 16:16
LTNT Letisko Trenčín WIP - jazan Zobrazit celý strom15. 01. 21 v 16:30
LTNT Letisko Trenčín WIP - Jajinko84 Zobrazit celý strom15. 01. 21 v 16:39
LTNT Letisko Trenčín WIP - OK-EUU46 Zobrazit celý strom15. 01. 21 v 16:41
LTNT Letisko Trenčín WIP - Willhelm Zobrazit celý strom15. 01. 21 v 19:08
LTNT Letisko Trenčín WIP - Jajinko84 Zobrazit celý strom15. 01. 21 v 21:03
LTNT Letisko Trenčín WIP - Willhelm Zobrazit celý strom15. 01. 21 v 22:35
LTNT Letisko Trenčín WIP - Willhelm Zobrazit celý strom03. 12. 21 v 11:14
LZTN Letisko Trenčín WIP - Jajinko84 Zobrazit celý strom17. 01. 21 v 20:42
LZTN Letisko Trenčín WIP - jožo Zobrazit celý strom18. 01. 21 v 09:04
LZTN Letisko Trenčín WIP - maverick60 Zobrazit celý strom18. 01. 21 v 11:02
LZTN Letisko Trenčín WIP - jožo Zobrazit celý strom18. 01. 21 v 12:36
LZTN Letisko Trenčín WIP - maverick60 Zobrazit celý strom18. 01. 21 v 13:40
LZTN Letisko Trenčín WIP - maverick60 Zobrazit celý strom18. 01. 21 v 20:02
LZTN Letisko Trenčín WIP - Jajinko84 Zobrazit celý strom21. 01. 21 v 22:14
LZTN Letisko Trenčín WIP - ulitej Zobrazit celý strom22. 01. 21 v 08:32
LZTN Letisko Trenčín WIP - Willhelm Zobrazit celý strom22. 01. 21 v 09:30
LZTN Letisko Trenčín WIP - Jajinko84 Zobrazit celý strom22. 01. 21 v 12:09
LZTN Letisko Trenčín WIP - maverick60 Zobrazit celý strom22. 01. 21 v 21:12
LZTN Letisko Trenčín WIP - Jajinko84 Zobrazit celý strom22. 01. 21 v 21:10
LZTN Letisko Trenčín WIP - maverick60 Zobrazit celý strom27. 01. 21 v 21:07
LZTN Letisko Trenčín WIP - Willhelm Zobrazit celý strom27. 01. 21 v 21:40
LZTN Letisko Trenčín WIP - maverick60 Zobrazit celý strom28. 01. 21 v 08:00
LZTN Letisko Trenčín WIP - Willhelm Zobrazit celý strom28. 01. 21 v 09:11
LZTN Letisko Trenčín WIP - Jajinko84 Zobrazit celý strom29. 01. 21 v 19:32
LZTN Letisko Trenčín WIP - maverick60 Zobrazit celý strom06. 02. 21 v 11:34
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ