U Spita je (kromě teplot) důležité hlídat otáčky motoru a plnící tlak v sání. Merlin má dvoustupňový a dvourychlostní kompresor (nenazýval bych to turbem), který má za úkol plnit válce konstantním tlakem bez ohledu na výšku (směs tedy neochuzuje pilot, ale automatika). Druhý stupeň se spíná automaticky ve 14000 ft, proto musí být přepínač kompresoru v poloze AUTO.
Ukazatel boost jak píše Fabo, ukazuje rozdíl mezi atmosférickým a plnicím tlakem - tzn. když motor neběží, ukazuje 0.
Na vzlet musíš mít:
Páku vrtule úplně dopředu
Pákou plynu nastaven plnící tlak (Boost) 8-12 lb/in2 (dle hmotnosti a stavu RWY)
Na stoupání:
Pákou vrtule stahuješ otáčky motoru na 2850 ot/min
pákou plynu nastavuješ 12 lb/in2 pro maximální stoupání, jnak můžeš i na 7lb/in2
Cestovní let:
Pákou vrtule nastavit otáčky motoru na 2850 ot/min
pákou plynu nastavuješ plnící tlak 7 lb/in2
Ten zvuk motoru by mohl být způsoben nesprávně nastaveným okruhem sání. V jaké poloze jsi měl páku "CARB. AIR FILTER CONTROL? Na zemi bys měl mít polohu "FILTER IN OPERATION" a ve vzduchu “NORMAL INTAKE”. Přepínáš to ideálně při 200 Mph.
|
|