Zmenšovat textury autogenu je nesmysl. Z hlediska výkonu tím nezískáš naprosto nic. Pokud máš jen trochu soudobé GPU, pak otázka velikosti textur nehraje téměř roli. Zejména pokud používáš jakýkoliv orto, pak textury defaultu jsou v porovnání s tím zanedbatelné.
Všechny objekty autogenu (respektive 99 procent) jsou striktně optimalizované, mají aditivní LOD a jsou instancované. Balkónky a další detaily nehrají z hlediska výkonu zásadní roli. Velmi zjednodušeně řečeno, je téměř jedno, jestli zobrazíš jeden domek nebo 100 týchž instancovaných domků. Bude to na hranici měřitelnosti, co se GPU týče.
Naproti tomu dynamické objekty, například auta na silnicích, vliv mají a to zásadní. V tom nejjednodušším případě, každý jeden objekt bude stát jeden drawcall. To samé platí o letadlech samozřejmě.
Strategie LR je taková, aby nastavení bylo co nejjednodušší pro lidi co o tom nic nechtějí vědět. Prostě jeden slider je spřažený s řadou parametrů a mění je tak nějak, aby to bylo vyvážené. Pokud máš problémy s výkonem, prostě sniž hustotu objektů, sniž detaily reflexí, vypni dynamický stíny, popřípadě stáhni na GPU hodnoty AA (to může dělt taky velekej skok).
Můžeš dosáhnout snížení hustoty vegetace (ruční zásahy), ale přínos bude diskutabilní, podobně jako s default domečkama.
Jistě, jeden slider na všechno není ideální pro každýho a v současný době shazování detailů taky není nejlíp vyvážený, ale pro mainstream uživatele je to nejlepší řešení |
|