Pri planovani klesani je dobre vyuzit FMC. Tj. klesat podle pokynu FMC a pozadat "request fo descent" ATC nebo v opacnem pripade, kdy ATC naridi descent drive nez FMC, aktivovat DESCENT NOW. Pro zajimavost z me zkusenosti v kokpitu 735 CSA - klesani bylo provedeno modem v/s (nikoliv LVL CHG), na muj dotaz proc ne modem VNAV mi kapca rekl, ze FMC zpravidla pocita klesani dost akuratne a neni moc prostoru pro zpomalovani a korekci uhlu klesani, ale je dobre si prubeh sestupu dle FMC kontrolovat. Proto se v realu (alespon u 737 a teto posadky zacina klesat drive nez nabidne FMC. Jinak co se tyka rychlosti, klesalo se v rozsahu 270 IAS (vyssi FL) - 290 IAS (nizsi FL), zpocatku cca 2000ft/min, pozdeji tak kolem 1000-1200 ft/min, FO s tim knobem v/s porad kroutil, aby udrzel rychlost a pozadovany profil nad profilem vypocitanym FMC a zobrazovanym na ND. |
|