FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 17. 2. 2025, svátek má Miloslava Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
P3D a VAS na novém PC Jeden příspěvek | Celý strom
P3D a VAS na novém PC   2. 5. 2017 / 13:40
JirkaK
Autogen je cca do 9km vzdálenosti, takže hodně vysoko už ho to neřeší, díky tomu je výkon v hladině vyšší než při zemi.

Byl problém s jedním konkrétním driverem, ale to bylo někdy v lednu/únoru. Osobně aktualizuji drivery téměř s každou verzí a nevidím v nich rozdíl, grafika je ale obecně to co mě v P3D netrápí, zvlášť teď s přechodem na 4k display jsem mohl zrušit SGSSAA, které posílalo GPU výkon do kopru, navýšení rozlišení tak reálně zlepšilo výkon. Nicméně brzda je pořád CPU nad oblastmi s hustším autogenem.

Co si lidi stěžovali byl tuším hotfix 3.4.2. a ve verzi 3.3.x to bylo ok. Pak ještě vyšel hotfix 3, který řešil problémy se SLI. Takže řešení možná bude běhat starší verzi P3D, stačí odinstalovat a nainstalovat klienta. Osobně jsem četné OOM vyřešil právě stažením Level of Detail z max o jeden stupeň dolů a teď si uvědomuji že jsem stáhl i scenery complexity, opět o jeden stupeň z max.


Ad náročnost. Global jen nahrazuje textury a drobná místa - pobřeží tuším - po celém světě. Textury jsou samo větší než default, ale to je právě o paměti, ne o výkonu. OpenLC je to samé, jen to definuje nové ladnclass a má pro ně své textury. Výkonu dávají zabrat vectory a tam právě hodně lidí vypíná cesty a železnici, jednak to pak méně koliduje s landclassy a reálně to ani nejde poznat. Někdo tvrdí že je to i výrazné pro výkon, což dává smysl ale osobně nic dramatického nesleduji. Problematičtější jsou komplexnější ORBX regiony, hlavně So a No Cal. ale to nás teď netrápí.

K HT.. je třeba experimentovat. Jak říkám výkon - FPS v CPU náročných místech - a paměť to přidá asi každému, pro mě to ale přineslo místy blurry textury (tam kde nebyly v případě HT on) a občasný micro stuttering. Takže nakonec jsem zůstal u toho že pro první jádro mám zakázaný thread a zbytek je povolen. Affinity Mask 253 pokud se nepletu.

Ad rex... ty velikosti jsou OK, není v tom viditelný rozdíl, I to snížení textur v P3D je ok. Z pohledu paměti je nejnáročnější právě to jaké textury se mu cpou a Level of Detail. V některých místech to snížení o jeden krok znamenalo 1GB více paměti. Komplexita scenérie pak může snížit počty custom objektů (to co není autogen), což bude platné u těch letišť.


X-Plane taky padá. Bohužel lidi si myslí že 64bit = OOM free, ale tak to rozhodně není. X-Plane toho ale obecně čte do paměti výrazně více, když se tomu naloží ortho (to až takový problém není) a extrémní autogen (třeba ta jižní Kalifornie s W2XP US west autogenem), tak textury bylo nutné snížit z nekomprimovaného max na high komprimované a i tehdy mám problém, pokud při tom mám puštěný prohlížeč, který zbaštil trošku víc paměti. V lepším případě XP jen řekne že přestává načítat textury, příklad tady: https://www.youtube.com/watch?v=VSvsqby4boU&t=1777s nebo windows schodí prohlížeč, v horším případě žuchne XP. 32GB by pomohlo, ale kupovat při současné drahotě staré DDR3 fakt nehodnám.

Až P3D dostane 64bit, a že by to mělo být letos na podzim, tak to sice hodně pomůže, pokud se nic jiného výrazně nezmění, ale dokážu si představit že s vyšším LOD to dřív nebo později stejně umře.

A ad auto save... Ano je to krajní řešení, ale jsou lidi co to používají, lepší než nic. FSUIPC navíc umí na blížící se problém s pamětí včas upozornit, tak to člověk může uložit ručně. Nicméně trubky už nelítám a obecně preferuji krátké lety, takže netuším jak by se mi to zachovalo po X hodinách.
 
FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ