V komentářích k screenshotům se ptáte na FMC, tak zkusím něco sepsat.
Začal jsem letem LKTB - LKPR v defaultní B738. CDU je takovej mix toho, co se dá najít v 737NG a Airbusech, ale kdo už alespoň jedno z toho někdy používal, rychle přijde na to, co a jak. Po paměti jsem zadal trasu přes body TUMKA OSNEK BODAL VLM a SID z dráhy 27, až sem dobrý. Se STARem jsem chvilku bojoval kvůli přesnému pořadí, ve kterém se musí vybrat STAR, dráha a až nakonec "transition," ale taky se zadařilo a trasa na ND displeji odpovídala. Stránka PERF INIT nefungovala, takže V speeds jsem nespočítal a ani VNAV pochopitelně nefungoval. STAR letadlo zalétlo korektně, pak jsem zkusil zadat DIRECT na OSNEK, což se musí udělat na speciální stránce a nikoliv v LEGS jak je to u 737 obvyklé. Letadlo chvíli letělo správně, ale pak se z ničeho nic rozhodl točit doleva a na ND vykreslilo totální kravinu (mimochodem trať se vykresluje bíle), což jsem opravil dalším directem, tentokrát na BODAL a následně na VLM. Na VLM jsem nastavil HOLD (což je něco, co doteď neumí ani IXEG) a ten letadlo zaletělo bez problému (kdyby to ale nebyl DIRECT ENTRY, tak nevím nevím...). Těsně před opuštěním mi XPL spadl, takže jak probíhá approach fáze zatím netuším.
Ve zkratce, na zaletění RNAV tratě z bodu A do bodu B to stačí, ale nic víc od toho zatím nelze chtít. Každopádně je pokrok, že něco takovýho vůbec v default letadle je a až Laminar vychytá bugy, tak se s tím člověk nebude muset bát ani online. |
|