je to jak pravíš. Spojka je mezi motorem a transmisi.
No a k tomu vysazení - záleží na povaze závady. Pokud je ocasní rotor jen blokován v určité poloze a stane se to za dopředného letu, je celkem slušná šance na přistání bez rozmlácení stroje - člověk si párkrát zaletí přiblížení a snaží se najít takovou rychlost, která ho srovná ve směru i s tou doejabnou ocasní vrtulkou. Potom mírným potlačením s tou potvorou dosedne. Zazil jsem osobne pri nacviku nouzovek na EC-120. Tohle je AS350 ale dela se to podobne. https://www.youtube.com/watch?v=iQnDQZuvZTM
Pokud je ztrata uplna a za dopredne rychlosti a vysky, muze se stat, ze pujde najit ryhlost, ve ktere bude (behem autorotace) stabilizator schopen udrzet vrtulnik v relativne primem letu. Nicmene behem dosednuti z te autorotace se patrne smer udrzet nepodari. Podle meho dosti zkuseneho instruktora se masina pri dobrzdeni skutecne zacne otacet s rotorem vlivem treni v loziskach.
No a pokud je to vysazeni rotoru uplne, ve visu a nizko, tak je to v hazjlu a clovek musi mit fakt kliku, aby to prezil.
|
|