"Ale prostě stavět to na této technologii mi nejde na rozum."
Otázkou je, co je to ta "technologie".
Samotný engine je vnímaný v kruhu vývojářů vesměs jako dobrý. Nemá smysl vymýšlet znova kolo. Samozřejmě způsob jeho implementace je věc jiná. Dá se to napsat dobře a dá se to napsat špatně, resp. to bylo napsáno v době kdy nebylo tolik možností. O tom postupném vylepšování svědčí P3D, mnohé problémy FSX vyřešili. Nový engine pak přinese nové možnosti.. třeba něco ve stylu jako když do P3D přidali podporu Speed trees.
Výhoda známého prostředí je ta, že pro vývojáře bude snazší něco produkovat. Některé věci půjdou snadno zmigrovat třeba nějakým nástrojem, který jim DTG dodá (stále není jasná otázka SDK, resp. jeho distribuce), některé bude sice třeba přepsat či ohnout, ale nebude potřeba psát to zcela znova, ale to by ještě problém nebyl, klíčovější by bylo zjistit jaké jsou možnosti a jak jich správně využít, to dnes ti vývojáři vědí.
To že jsou addony pro schopnost přežití simulátoru klíčové je jasné... MS FLight tím trpěl, dnes tím trpí X-Plane, byť se u něj situace zlepšuje a k dispozici začínají být kvalitní kusy, pořád je jich hodně špatných a to i poměrně draze placených.
X-Plane s vlastním enginem příliš velké hráče nepřilákal, i přes svou technickou vyspělost, multiplatformnost a realismus neláká ani velké davy virtuálních letců. Problém je nepřívětivé UI ale třeba i to že addon za 35 dolarů musíš vzít a ručně někam kopírovat. U konkurence je nemyslitelné že by ten addon neměl uživatelsky přívětivý instaler.. a to někteří mají i updater, který člověka nenutí nic někde hledat a stahovat, jednoduše klikne myší a update už se mu vesele instaluje.
V tomhle je Steam velká výhoda, člověk neřeší žádné manuální instalace nebo aktualizace, uživateli to ušetří čas a hlavně se o to nemusí zajímat, hned co vyjde nová verze čehokoli, bude vždy aktuální.
Distribuce přes Steam pak přinese další zájemce o virtuální lítání, někdo to někde zahlídne a řekne si že si to vyzkouší za těch pár šupů... zjistí že ho to baví a je v tom ![](images/smile/01.gif)
Sice mají kontakty s vývojáři a třeba ORBX stojí za scenérkou, je to taky o penězích. Je sice hezké že jim do defaultu někdo něco kvalitního připraví, ale ten někdo si to taky adekvátně nechá zaplatit, takže by to ovlivnilo cenu.
PhysX byl docela problém ve výkonu a že to na začátku běhalo jen na nVidiích... Pokud si pamatuji a dnes se zas nějak extra hojně nepoužívá. Ono je sice hezké, že ti třeba ve víru větru docela reálně lítá listí, ale nejsem si jistý že by to bylo využitelné pro letecký simulátor jinak, než pro přidání nějakých vizuálních efektů.
Co se třeba využívá je teselace, která pomůže s mnohými povrchy... nejvíce to jde vidět asi na vlnách. Pokud ji máš zapnutou, tak vzhled a animace vln jsou plně na grafické kartě. Bez ní se o to stará procesor. |
|