Celkem jsem pochopil problém a důvod proč jsou na Tebe tady zlí a proč Tě tu mnoho lidí nechápe, nebo lépe řečeno proč je sereš.
Základní problém je, že jsi patrně chyběl ve škole, když se probíralo slovo SIMULACE a proto tu stále vedeš naprosto mimoběžnou diskusi. Zatímco (předpokládám) většina chápe simulaci jako přiblížení se fyzikálnímu a procedurálnímu chování PC + SW a reálného letu, u Tebe má slovo Simulace význam v pouze v souvislosti s grafickým projevem, (šlicy šroubů v kokpitu a šišky na stromech)... Záležitosti které bereme jako samozřejmost a nedílnou součást simulace jako například to, že po přidání motoru vybočí letoun, že proletět ostrou zatáčku ve stejné výšce není jen posunutí JOY na stranu Ty považuješ za rušivé, procedurálně správný let za zbytečný natož pak řešit takové detaily jako plánování letu, paliva či navigace.
Asi se shodneme na tom, že amatérsky vyrobit 3d motion je mimo finanční, prostorové a technické schopnosti každé z nás. Toto prostě musíme oželet. Na kvalitní simulaci letu pak stačí mít k dispozici všechny proporcionální řídící prvky a SW, což je nutná vazba mezi mozkem a daným SW. SW musí umět elektrické veličiny zpracovat a docílit toho aby se simulovaný letoun choval co nejpodobněji tomu opravdovému. To jestli je nějaké tlačítko v poloze ON/OFF mechanické, na správném místě a správného tvaru je milé, leč je-li na kliknutí myši, ale není až tak podstatné, nejde-li o nácvik krizových situací a podvědomých automatizovaných reakcí. Prakticky tedy stačí kvalitní JOY nebo berany (dle typu s čím létáš) pedál a možná přípust paliva bohatost směsi a nastavení vrtule. Vše ostatní je zbytné, byť to potěší. A jestli je výhled z kabiny v rozlišení 1024*768 nebo 4k je až druhotná záležitost, podstatné je, že musí být čitelné základní přístroje potřebné k letu a z pohledu je naprosto zřejmá poloha a chování letounu.
Tím nechci říct (a asi nikdo zde) že je vylepšování grafiky na škodu, ale pro většinu zdejšího osazenstva je těžiště simulovaného létaní jinde, než v těch šiškách a kvalitě textur na šroubech, proto Tvé chvástání o neomezených finančních možnostech, grafických kartách o výkonu Temelínu a monitoru za cenu osobního auta berou, řečeno slušně s pozdviženým obočím. Není to o tom, že by někdo záviděl, ale spíš povzdech nad tím, že jsi doposud nepochopil v čem je krása simulovaného létání, co je podstatné a co méně důležité.
Nikdo Ti nebere Tvůj pohled na svět, nicméně zkus připustit, že existuje i nějaký jiný a oprosti se od toho abys neustále vnucoval svůj náhled a hodnotil podle něj co je to jediné dobré nebo to špatné.
Doufám, že to bylo dost dlouhé.
|
|