FPS primárně pochází z CPU nikoli GPU ale záleží na scénáři.
Počítám že pokořím 50 snímků v 4k rozlišení se nějakým tím antialiasingem a nějakém payware letadle úplně v pohodě, pokud poletím nad loukami. - Zde je limitem FPS GPU, ale tyhle FPS při 4k nejsou problém. Stejně lítám v menším rozlišení kde atakuji tříciferné hodnoty, hlavně VSync FPS stopne na 60 a já ho ještě úmyslně snížím na těch 30 a karta šumí na 30% zátěže
Když budu nad nějakým městem které není nijak extrémní, budu koketovat kolem těch 30, zde už se začne projevovat slabé CPU a grafika se bude loudat.
Když budu nad LAXem tak budu mít tak těch 20 FPS, grafika i s tím 8xSGSS a 4k rozlišením bude vytížená možná na 50% i v nejbrutálnější oblačnosti... CPU nestačí počítat.
"Mozno tak v rozliseni 640x480 s vypnutymi AA a AF " S tímhle tedy nemůžu souhlasit. Problematický je bod 3 a tam je jedno jestli je to 640x480 nebo 4k grafika nemá co dělat v obou případech.
Holt daň za single thread rendering, byť další jádra něco málo dělají, nepodílejí se na samotném renderování. P3D přeci jen pracuje s procesorem lépe, hlavně mnoho věcí díky DX11 přenáší z CPU na GPU, procesor má tak více času na další činnosti a nad zmíněným LAX mám za stejných podmínek lepší FPS, paradoxně pak v těch polích horší, neb narážím na limit GPU podstatně dříve, což je ale logické, nejen že toho víc počítá ale i přidaných efektů je více.
V X-Plane nedokážu vytáhnout pro mě rozumné nastavení tak aby se mi to líbilo (neklepalo se to, bylo to uhlazené) aniž bych nešel pod hranici 25 FPS. V tomto případě je brzda GPU a s CPU se pracuje lépe, byť jde pořád o single thread rendering. Problém je že druhá grafika tomu zjevně nepomůže a o moc silnější grafika na trhu také není. Navíc XPL nebude těžit z nových DX12 a předpokládám že OpenGL takový skok jako je mezi DX11 a DX12 nečeká
A Flight Unlimited jsem četl právě teď poprvé
|
|