pozor, otázka je, co to znamená "bez letového plánu" v reálu a co v on-line létání!
V reálu ho prostě nepodáš a basta. Ohlásíš se řídícímu a sdělíš vše potřebné.
V online jsou požadavky na vyplnění letového plánu trochu širší. Na IVAO třeba platí, že kdo se poflakuje on-line a do 15 minut nepošle svůj FPL bude reportován coby "sandbagging hours". Dále už jenom tím, že vyplníš zjednodušený letový plán ve Squawkboxu v polích Origin a Destination, dále pak Planned Cruise Level, dáváš řídícímu na srozuměnou, jak s tebou bude dále zacházet, na jaký exit point tě má pošle, s jakou výškou pro přelet má s tebou počítat, resp. zda a kam tě bude dále předávat. Ty sice nevyplňuješ FPL ve smyslu bodů či airways, po kterých poletíš, ale dáš ATC k dispozici nejdůležitější údaje, na základě který tě odbaví. Je to rychlejší a pro všechny přehlednější.
Karel |
|