Já se teda bez mučení přiznám, že to tak nemám rád vůbec
Je to celkem OK (s výhradami), když si člověk letí VFR na domácím letišti, nebo tom, který zná. V malém provozu. Pak to zní fajně a je to pohoda.
Horší už to je, když je to letiště jedno z mnoha na navigačním přeletu, chudák pilot je nr. 10 na okruhu a nezná všechny ty orientační křižovatky, kopce s nápisama, baráky, stadiony, golfový hřiště, díry v zemi, apod. Pak je kombinace nutnosti lokálních znalostí, koukání ven a volného nestandarizovaného dialogu s několika letadly zároveň docela náročná.
Kapitolou samou pro sebe je americký IFR, to mě občas překapuje, že ten neuvěřitelnej bordel co mají na zemi a vzletových dráhách nemají díky té komunikaci ve větší míře i ve vzduchu.
Typickej yank v Evropě: "Delta double eight oh one heavy out of three five down to one fifty"
ATC: "Delta eight eight zero one, xxx radar, identified, confirm cleared level"
Delta: "one fifty"
ATC: "Delta eight eight zero one, confirm cleared flight level one five zero"
Delta: "Roger" |
|