Jen drobné doplnění - Obchodní inspekce NEŘEŠÍ jednotlivé kauzy, takže oznámení na ČOI/SOI vám nepřinese nic. Obchodní inspekce shledá pochybení na straně prodejce a může (MŮŽE) udělit pokutu (někdy tučnou, někdy hubenou) - ale jednak to není vždy jisté a druhak vám z toho nepoplyne nic, kromě neurčitého pocitu odplaty.
Jistě, nic proti bonznutí na ČOI/SOI - ale pokud se chcete domoci svého (těch 13 EUR není moc, ale je to stejné, když si koupíte pračku nebo zaplatíte zájezd za x-tisíc korun/stovek EUR) - jedinou cestou je "předžalobní dopis" - tedy upozornění, že pokud nebudou postupovat v souladu s právem (uznají jasnou reklamaci, vrátí platbu za navrácení zboží atd. ) budete svá práva řešit soudně a kromě finančního vyrovnání budete, samozřejmě, požadovat i úhradu nákladů na advokáta a soud. Na což zase podle jiných paragrafů máte právo, pokud se prodejce nechová tak, jak by se chovat měl.
Možná, že mne někteří kolegové tady opraví, protože na rozdíl od nich já nejsem právník, ale takhle to je podle jednoho inspektora ČOI, kterého jsem to nedávno slyšel dost podrobně vysvětlovat. |
|