|  | Letadlo směřující z Německa se nehlásilo, armáda vyslala gripeny 28. 9. 2013 / 22:35 | |
|  | Když už čteš zákony, tak je musíš číst celé. pakliže bys to udělal dozvěděl by ses:
----------------------------------------------------------
(4) V případě podle odstavce 1 písm. b) uplatňuje hasičský záchranný sbor náhradu nákladů přímo proti
a) příslušné pojišťovně, která uzavřela pojistnou smlouvu podle zákona upravujícího pojištění odpovědnosti z provozu vozidla týkající se vozidla, jehož provozem byla způsobena újma
-----------------------------------------------------------
To znamená, pakliže platíš povinné ručení (což je dané zákonem) tak Ty jako soukromá osoba nezaplatíš nic. Jo, budeš li nacamranej nebo se vykašleš na povinné ručení či pojedeš s vrakem, kterej ani nemá na silnici co dělat, je myslím dobře, jako výchovný prostředek, aby sis to všechno zaplatil, než abych to platil já ze svých daní.
Nicméně situace je komplikovanější než se na první pohled zdá, což bylo také jednou z příčin proč se ten paragraf napsal tak jak se napsal. Koho to nezajímá s tím se loučím.
Jednotky zřizované obcí (dále jen JSDH) platí obec. Každá obec má povinnost zajistit požární ochranu na svém území. Toto se dá dělat buď tím že si nasmlouvá nějakou z okolí, nebo si zřídí vlastní výjezdovou jednotku (JPO III. musí být 24/4 do 10 min na cestě k události) Tuto jednotku si platí obec sama. Za zásahy na vlastním území jí nikdo nic nedá, jakmile se jede mimo vlastní katastr tak jsou ji náklady hrazeny. (pohonné hmoty, sorbenty, materiál a v neposlední řadě i refundace zaměstnavatelům dobrovolných hasičů)
V současné době je to tak, že se po každém zásahu sepisuje "Zpráva o zásahu" a HZS kraje 2x ročně tyto přímé náklady proplácí (už se nám stalo, že za povodně jsme 20 000Kč za naftu tahali z HZS skoro dva roky) protože HZS je zase tahalo z nějakých státních fondů, protože roční rozpočet HZS na to nestačil.
Proto mi připadá současná úprava celkem logická a náklady za výjezd takto snad budou uhrazeny mnohem dříve, než jak tomu bylo doposud. V současné době jsou obce v pozici kampeliček, naftu, materiál a vše musí platit hned a zpět to v lepším případě dostanou za půl roku, v horším za rok.
(jen tak pro informaci, naše jednotka má 17 členů, tři vozidla (Ford Tranzit, Avia a Tatra148, která žere 50l/h ) musí se dělat a platit revize úplně všeho počínaje dýchací technikou, přes žebříky až po poslední lano a rozpočet obce na provoz je 350 000,- tak že takovéto pozdržení plateb je mnohdy téměř likvidační.
Tak že, ono je potřeba vidět věci v širším měřítku a co se na první pohled zdá nelogické pak do sebe zapadne. Pakliže to budou muset platit náklady pojišťovny, budou více tlačit na to, aby se lidi na silnicích nechovali jako magoři a v důsledku to může mít příznivý vliv i na bezpečnost silničního provozu.
|
| |
|