Neboj, žádná křížová palba, diskutujeme, netrolujeme.
Já samozřejmě taky doufám, že Ti, kteří to se podílejí na stavbě a testování každého typu jsou ostřílení profesionálové, kteří vědí co dělají. Jinak bych ani nemohl do žádného letadla sednout.
Jenže cesta leteckých havárií je dlážděna nejen pilotními chybami, ale od doby počítačů i SW bugy. A z vlastní zkušenosti vím, že i kritický SW se prostě někdy píše na "první dobrou" a ani sebe důkladnější testování nemusí vše odhalit. Zvlášť když jsou letadla čím dál tím víc komplexnější, jejich vývoj trvá velmi dlouho a je mnohem dražší a komerční tlaky občas vítězí nad tím, co si myslí technici.
Samozřejmě, že jsou dnešní letadla spolehlivější než dříve, ale zároveň se prostě objevila další oblast, kde se dá udělat velmi jednoduše chyba.
Obecně precizní kontrola vstupů je jedním ze základů rozumného programování. Bez ní je to vždy jen Garbage In = Garbage Out. A to se v případě, kdy se krmí A/T daty z jednoho potenciálně nespolehlivého přístroje, stalo.
Osobně si myslím, že z technického pohledu by to šlo udělat lépe, jen si někdo s rozhodovacími pravomocemi nechal udělat risk assesment, spočítal náklady a řekl: pravděpodobnost opakování malá, náklady takové a makové, vyřešíme to tím, že pošleme operátorům informaci, že k podobné věci dojít může. |
|