Vzlet na MTOW, FL100.
Nejdřív jsem zkusil správné nastavení ZFW, A/P a A/T engaged v MCP SPD módu a nastavil jsem rychlost pod stall rychlost. Zde to dle očekávání zafungovalo správně, A/T držel rychlost přesně na kraji minimum maneuver speed (185kt). (Měl by držet tuto speed +5kt, ale to bych tomu asi odpustil)
Jestli se nepletu, tak Minimum speed reversion u B737NG, byť speed bug se přenastaví na minimum +5kt, má hlavně udržet minimum speed, takže to fungovalo ok. Pokud letoun dosáhne zpět minimum speed +5kt, tak se režim AFDS vrací zpět do MCP SPD modu.
Druhý pokus byl A/P engaged v ALT HOLD a A/T přepnuto do ARM.
U pitch modu ALT HOLD, stejně jako u VNAV PTH při letu v horizontu, Minimum speed reversion nefunguje. Taky to nefunguje po zachycení glide slope, což mně osobně přijde nejzávažnější.
Další pokus byl s schválně nastavenou ZFW silně pod reálnou hodnotu a zopakování výše zmíněného. Dle očekávání byly flaps maneuvering speeds a minimum speeds zobrazeny úplně mimo (níž), ale stick shaker byl aktivován ve správnou chvíli - když začínala stall kolem těch 162kt. Toto je dle mě správně, protože SMYD počítá stall podle daleko více údajů, než jen ta zadaná hmotnost.
Minimum speed je vyvozována na základě úhlu náběhu a poloze klapek. |
|