Trochu jsem si nyní hrál s NGX - konkrétně jsem zkoušel stall při různých módech A/T a to co se dělo se velmi liší od toho, co jsem pochopil z manuálů k NG. Protože zde pobývá i několik pilotů NGček, tak by mě docela zajímalo, jak to vlastně funguje ve skutečnosti. Jestli jsem narazil na edge case, který už PMDG nesimulovali, nebo jestli jsem pochopil něco špatně.
Vzlet na MTOW, FL100.
Nejdřív jsem zkusil správné nastavení ZFW, A/P a A/T engaged v MCP SPD módu a nastavil jsem rychlost pod stall rychlost. Zde to dle očekávání zafungovalo správně, A/T držel rychlost přesně na kraji minimum maneuver speed (185kt). (Měl by držet tuto speed +5kt, ale to bych tomu asi odpustil)
Druhý pokus byl A/P engaged v ALT HOLD a A/T přepnuto do ARM. Manuálně jsem ubral a sledoval co se bude dít. K mému překvapení zůstal A/T v ARM i hluboce pod stick shaker speed (162kt) a letadlo si vesele padalo na idle thrust. Z toho co jsem pochopil z manuálů, tak v tomto případě by dle mě měl zafungovat minimum speed protection a A/T by se měl aktivovat a přidat. Zároveň k tomu by se měl zvednout tlak HYD A a měl by se zvýšit rozsah elec trimu. K tomu by se měly vysunout leading edge flaps and slats. Nic z toho se nestalo.
Další pokus byl s schválně nastavenou ZFW silně pod reálnou hodnotu a zopakování výše zmíněného. Dle očekávání byly flaps maneuvering speeds a minimum speeds zobrazeny úplně mimo (níž), ale stick shaker byl aktivován ve správnou chvíli - když začínala stall kolem těch 162kt. Toto je dle mě správně, protože SMYD počítá stall podle daleko více údajů, než jen ta zadaná hmotnost. Ovšem A/T zůstává dále v ARM módu a v podstatě se opakuje výše zmíněné.
Dále jsem zkoušel pár dalších flaps konfigurací, gear down apod. ale chování bylo vždy naprosto totožné (jen na jiných rychlostech samozřejmě).
Díky za objasnění. |
|