No a prave ty okruhy mi v FS delaj jeden zasadni problem. Vzal jsem si totiz mapku VAC (dnes jiz VOC) napr. letiste LKxx a zmeril jsem si priblizne jakou delku ten okruh ma. Vychazi to priblizne na 5 useku nepocitaje VPD.
1. usek po vzletu z VPD meri asi 1.8 km a je v kurzu VPD
-vyska 10-15m zabrzdit kola,upravit otacky motoru
-vyska 50m zasunout klapky
-ve vysce min 100m a vzdalenosti 1.8 km od konce VPD tocim levou prvni zatacku o naklonu max 15 stupnu do smeru(kurzu) VPD -90st.
2. nasleduje druhy usek tzv crosswind leg o delce asi 1.5 km a je v kurzu VPD -90st
-jsem porad ve stoupani
-kontroluji prostor kolem sebe
-kontroluji rychlost
-ve vzdalenosti 1.5 km od prvni zatacky tocim o naklonu max 30 st do kurzu VPD -180 st
3. usek zvany Downwind leg (Po větru) o delce 4 km
-letim rovnobezne se VPD
-vyska cca 300m, kontroluji prostor kolem sebe,palivo atd
-do radia hlasim (cca v polovine tohoto useku) polohu po vetru
-ve vzdalenosti 4 km od druhe zatacky tocim levou zatacku do kurzu VPD -270 st a max naklonu 30 st
4. usek o delce 1.5 km zvany Base leg
-ubiram plyn na volnobeh
-klapky 1.poloha
-zacinam klesat
-kontrola prostoru
-do radi hlasim polohu base leveho drahy xx
-ve vzdalenosti cca 1.5 km od treti zatacky tocim do kurzu VPD v minimalni vysce 100m a o max naklonu 15 stupnu
5.usek zvany FINALE (jakoze jde dotuheho a je finale )))) je jiz v kurzu VPD a meri priblizne tu vzdalenost co je k bodu zacatku VPD
-kontrola prostoru a VPD
-klapky 2.poloha (nebo poloha pro pristani)
-do radia zahlasit Finale drahy xx
-snazit se pristat (a zadne poskakovani po draze...)
Cerpano z ruznych materialu, zejmena pak z predpisu UL1 LAACR strana 38. Vzdalenosti jsou priblizne a kurz drahy je treba si domyslet ))
Takze, tohle nacvicit v FS mi pripada temer jako nemozny. Kdyz jsem ve stoupani v 1. useku nedovedu presne odhadnout vzdalenost od konce VPD. To znamena ze o nejakem pravidelnem okruhu bez GPS nebo FS NAVIGATORU neni ani stopa. Navic hned v prvni zatacce musim pouzit kompas abych se dostal do 2. useku tedy kolmo k VPD coz mi prijde jako ze to delam spatne. (Normalne se pilot asi koukne vlevo a pozna kdy je kolmo k draze ale v te FSce to nejak divne zkresluje.) Opet problem s horizontalni vzdalenosti. Kdyz ale teda letim podle GPS a jesem uz po treti zatacce v bejsu, tak mam vysku 300, stazenej plyn, klapky v 1.poloze a zacinam klesat. Proletim ctvrtou zatacku jsem na finale klapky 2.poloha ALE stejne to temer vzdycky musim honit na plynu abych nespadnul nekde pred VPD.
Takze at se snazim jak se snazim udelat si FSko realnejsi k obrazu memu tak tohle mi to docela kazi. Nutno podotknout ze mam odskousena temer vsechna jednomotorova GA letadla co se daj k FS koupit.
A jeste co se tyka toho joysticku tak hned jak jsem jej koupil a prinesl domu tak jsem ho kompletne rozdelal abych videl tu konstrukci Logitech FF. Kdo ten joy ma asi vi ze ta guma co je vespod kolem je docela vopruz tak jsem ji hned urezal. A samo ze jsem rozdelal i rukojet (ano tu ktera ma po case takovou vuli v ovladani smerovky) a to proto abych zjistil jak snadno se na ni da pripevnit duralova trubka, nasledne polozit joy na zem a mezi nohy a udelat si z toho kniplik jak v letadle. Pedaly samozdrejme mam taky. No joy mam tyden a jeste jsem se k tomu nedostal. Az to bude tak dodam fotku.
A aby si nekdo uvedomil jakej sem blazen a ze to letani chci brat vazne tak at shledne nasledujci http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=45201&lan=0 (je to v pracovni verzi, ted uz to ma i trimy,zatahovani podvozku a parking brake)
A jeste chci dodat ze litam na dvou monitorech. Na 21" mam pohled z kokpitu bez pristroju a na 15" v notebooku mam pristroje.
Poradi nekdo jak spravne nacvicit ty okruhy v FSce? Aby pak ze mne meli radost v te skole. A nebo to radeji necvicit vubec? Co piloti? |
|