No, nejsem si jist, zda lze situaci hodnotit takhle striktně, aniž bychom znali postupy - např. zda měli někde psáno (cvičeno, požadováno) - že pokud se nepřeklopí lopaty reverzů, nemá se zvyšovat výkon.
Já z toho textu ale pochopil, že to udělali jak se má - a teprve poté, co tam bylo naloženo zjistili, že reverzy vlastně nefungují a letaqdlo zrychluje (krom toho, že nejdou brzdy - i když měli plně zašlápnuto - a neotevřely se jim ani spoilery).
Dá se diskutovat, jestli bylo v tu chvíli účelné zkoušet ten postup znova (podle zprávy to dokázali 2x na asi 1000m dráhy) - tedy zda by nebylo racionálnější, když to napoprvý všechno selhalo a byli znova na 230-240 kmh, tak už to znova nezkoušet a zkusit se dostat do vzduchu a získat čas na řešení problémů. tato rozvaha se zdá logická - ze židle v teplém nepohybujícím se pokoji a s mořem řasu na rozvahy co a kdyby. Oni na ten druhý cyklus pokusu o aktivaci brzdících mechanismů měli cca 10 sekund (!!). To není čas na přemýšlení.
Takže pokud udělali to, co podle postupů udělat měli - i když to ve finále bylo blbě, nelze to hodnotit, že posádka reagovala špatně. Platilo by to jen v případě,m že by to byl stav, který nějaký závazný postup definuje - a oni by ho nedodrželi (ale to tam ta zpráva ani náhodou nepíše). |
|