FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 28. 9. 2024, svátek má Václav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Pět otázek pro Radima Jeden příspěvek | Celý strom
Pět otázek pro Radima   16. 1. 2013 / 12:13
Jeeloo
Co se malých letadel týče, tak je určitý předpis (nepamatuji si ho z hlavy), který říká, že i malá letadla se nesmí lakovat např. na křídlech příliš navzájem kontrastními barvami. Jednou k nám přilétla malá Katána od Diamonda, kdy pilot a majitel zároveň si stěžoval na to, že letadlo se kloní samovolně doleva, ačkoliv vše se zdá být vpořádku. Hledali jsme nejdříve po mechanických součástech, ale byly vpořádku. Přišli jsme až pomocí tensometru, že lanka na křidélka vlevo jsou jinak pnutá, než mají být, ale ovladací prvek byl naprosto vpořádku. letadlo bylo prakticky zánovní.
Po elaboraci v parném letním dnu jsme přišli na to, že příčinou je ohromné logo v tmavé barvě na horní ásti křídla, jinak sněhobílého letadla. To logo bylo modro-černé a na kompozitovém, tenkém křídle letadla zapříčinilo vlivem přehřátí povrchu na slunci, že se prostě roztáhl a mechanicky ohýbal i křidélko. Proto tohle se dneska hlídá, aby na slunečné straně letadla bylo pokudmožno stejné zbarvení všude, bez log, imatrikulací a dalších vcí, protože rozdíl teplot tam byl klidně i 30 stupňů a s kompozitem to dělalo divy
 
Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ