Ono u malých letadel je jiné lakování, potom se použije jiná technologie na potah třeba, namísto klasického kovového trupu dopraváku Navíc u malého létání nejsou kladeny takové nároky na vlastní lak. Ono letadlo dopravní pak "pracuje" ve výškách a mrazech a lak se nesmí potrhat a nebo naopak někde něco omezit. Je to celá věda hele, já jen co jsem očumoval na lakování, tak to je teda mazec
TVJRD, asi tě zklamu, ale dokonce byť se tomu říká "lakovna", tak se vše stříká Dokonce mi vyprávěl ten mistr na Vodochodské lakovně, když tam ještě byla, že nesmí nic rozetřít štětkou. Dělalo se tam v jakési ochranné atmosféře, v ochranném oděvu jak z Half Lifa nebo Chernobylu a opravdu se nanášelo vše postřikem. Já tam byl s klukama na to, abychom z letadla odstrojili pohyblivé části, které se lakují zvlášť a jinak (klapky, křidélka atd). Pak se přepečlivě zalepila okna, statiky, porty a vůbec vše co se dalo a jelo se. Odlakování jsem neviděl, tam jsme nesměli kvůli tomu, že jsem neměl zaase jiný ochranný oděv, tam tečou po zemi hrozné odbarvovací srágory. Byl jsem až pak na finálních nástřikách a ve své podstatě je to banda sehraných lidí, které chodí s jakoby tlakovejma pistolema okolo, kdy hadice pistolek vedly do stropu do míchárny a plní si klučičí sen - malovat si pistolkou s barvou po něčem velikém
|
|