Doplním co vím z lakovny:
- Weight and Balance se bere v potaz, ale je to minoritní záležitost.
- nevím jak v případě TVS a přrmalování ocásku, ale jinak jsme letadla vždy odlakovali, dali konzervační "krémík" na vlastní trup, pak podkladový nástřik a nakonec vlastní lak.
- nepoznají nátěr, to se nijak neprojevuje, pokud je dodržena norma na to. Ale stalo se, že blbě nalakované letadlo v Malajsii vyjelo na první let v novém kabátku, vystoupalo a barva byla špatná. Nevydrželo to mráz a sloupalo se to kompletně. No a letadlo předtím nebylo odlakováno, jen přelakováno, takže se stal prní paradox na světě, kdy letadlo odstartovalo v barvách a imatrikulaci jednoho dopravce a přistálo v barvách a označení jiného
Já nikdy nenechával lakovat Boeing, nejvíce jsem se podílel na lakování Citation 650 a zhruba podobně veliké letadla, pak Beechcraft a L410. Cenově celá procedůra vyšla na cca 3/4 milionu korun za komplet, ale netucha, o kolik se tohle liší na Boeingu |
|