Minule som porovnával údaje v FPPM pre 737-700 verzie s a bez wingletov a narazil som na celkom zaujímavý rozdiel pri hodnotách "Takeoff climb limit" hmotností. Modelový príklad:
Teplota: 40 °C
Tlaková výška: 0 ft
Klapky: 5
Verzia motorov: 24k
Climb limit pre verziu bez wingletov: cca. 66.7 tony
Climb limit pre verziu s wingletmi: cca. 70.5 tony (reálne teda viac ako MTOW)
V uvedenej situácií teda aj napriek tomu, že dráha bude dostatočne dlhá (napr. spomínaný Dubaj, cca. 4000m) vzlet s plne naloženým lietadlom bez wingletov nebude možný, avšak verzia s wingletmi v pohode odletí.
Toto ešte viac potvrdzuje už uvedené, že jednoznačné tvrdenie či sú winglety prínosom sa urobiť nedá a veľmi to závisí na skladbe liniek a podmienkach, v akých konkrétny dopravca lieta. |
|