| | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR pravidla 1. 3. 2005 / 01:51 | |
| | česká definice: VFR let je neřízený let uskutečněný za dohlednosti země.
V této definici je víceméně všechno (omlouvám se za brutální zjednodušení):
1. lety jsou buď řízené nebo neřízené (což neznamená s pilotem nebo bez pilota !). Řízený let je let podléhající (tedy vyžadující) povolení - tedy let konaný podle instrukcí řídícího (dispečera dané oblasti). FPL se podává jako předmět schválení (taky schválen být nemusí). Neřízený let je na pilotovi se vším všudy, FPL se podává pro potřeby SAR.
2. neřízený let se může uskutečnit buď "podle přístrojů" (IFR Instrumental Flight Rules - v současnosti je v přecpaném evropském prostoru zcela minimum možností letět delší let IFR, který není řízený) nebo "za dohlednosti země" (VFR - visual).
3. VFR let lze uskutečnit ve dne či v noci, v každém případě je ale podmínkou dohlednost země (alespoň dírami v mracích). Pro ety VFR jsou v daných prostorech (oblastech) předepsána minima dohlednosti, minima počasí, maximální rychlosti, odstup od okolních letadel a překážek a také vertikální a horizontální odstup od mraků. Létání v mracích nepatří do VFR a "píchnout mraky" při VFR letu je nekázeň.
4. Prakticky "dokončení letu VFR" lze rozumět jako: od bodu XYZ pokračuj v letu za dohlednosti země a orientuj se podle dostupných navigačních prvků (pozemních, radionavigačních atd).
5. i VFR lety mohou být řízené - není to ale zas tak časté. Když po podání FPL pilot domluví s LKKV přiblížení a dostane "nahlašte Ostrov", pak nahlásí Ostrov a dostane "pokračujte levou zatáčkou na pravý okruh dráhy 29 pravá" - jedná se už o řízený let a přitom probíhá podle pravidel VFR.
Omlouvám se za ukecanost. |
| |
|