S tou ATZ bych si dovolil nesouhlasit. AFISak neprikazuje a nepovoluje (velmi oblibena fraze pouzivana ve VATSIM/IVAO vyukovych materialech), tudiz by mu melo byt uplne volne, jakou frekvenci si tam pilot po opusteni necha, protoze za provedeni letu zodpovida pilot.
Co se okamziteho ladeni frekvence dalsi ATZ tyce... Ano, je to rozumne, ale neda se to srovnat s frekvenci treba nejake vezky. Aeroklubove frekvence jsou dost plne - prave proto, ze jednu frekvenci sdili nekolik letist najednou (na 122,2 se u nas bezne mezi sebe misi Bubovice, Chotebor, Jicin, Krizanov a za dobreho pocasi i Usti nad Orlici a Roudnice). Obzvlast v lete mnohdy po chvili jejich poslechu cloveka spis brni hlava. Sice vi, ze v Jicine zrovna nekdo zaletnul 500ku, ze Alfa a Delta Echo prave kdesi toci ctyrmetr a v Bubovicich si nekdo vzal klice od plneni s sebou na prelet, ale protoze ma zrovna nase vysilacka napul vybitou baterii, tak neni dal od letiste nic slyset
Navic mnohdy ona naladena "domaci" frekvence je prostredek, jak si AFISak doma udrzi prehled o letadlech na preletu apod.
To co pise PavelS je takova idealni podoba. Ja spis pisu podle zkusenosti z realneho provozu (byt bez vrtule) a tam je to mnohdy uplne nekde jinde (zkuste si naladit Praha Info na vysilacce, kde na tu frekvenci neni krystal). |
|